בני בן מובחר בהתייחסות רחבה לפגישה עם רה”מ והשרים הבכירים

ראש מועצת מבואות החרמון שיתף בפוסט מיוחד את עיקרי הדברים מהפגישה בין ראשי רשויות קו העימות וצמרת הממשלה. הדברים במלואים, בכתבה זו

השבוע אירחנו את ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ואת חברי הקבינט הביטחוני.בשבועות האחרונים פעלתי והתעקשתי על כך שממשלת ישראל והעומד בראשה יגיעו להיפגש איתנו – ראשי הרשויות של קו העימות – כאן בגליל ואני מברך על כך שפגישה זו יצאה אל הפועל. מאז תחילת המלחמה אני מקדיש את מירב זמני לשתי סוגיות מרכזיות אשר מהוות עוגן לחיים שלנו בגליל: החוסן הביטחוני והחוסן האישי-קהילתי.בפגישה עם ראש הממשלה והקבינט התייחסתי לשתי סוגיות אלו.בהיבט הביטחוני – אמרתי באופן חד משמעי – לא נסכים לחזור למציאות שבה כוחות חיזבאללה יושבים על הגדר ומסכנים את חיינו.

בשבוע שעבר מירה וברק איילון ז”ל מיובל קיפחו את חייהם מטיל נ.ט שפגע בביתם וזו מציאות שאנו לא מוכנים לקבל.הדרישה שלנו מהממשלה היא להסדיר בהקדם את המצב בגבול הצפוני – מערכה צבאית שתרחיק את המחבלים מהגבול ותמוטט את תשתיות הטרור. כמו כן, יש להקים ולתקצב מנהלת לצפון, בדומה למנהלת “תקומה” בדרום, בכדי שזו תפעל לשקם את היישובים שלנו.בהיבט האישי והקהילתי – כבר למעלה משלושה וחצי חודשים שעשרות אלפי תושבים מפונים מבתיהם. משפחות שלמות עברו טלטלה כשנדרשו להעתיק את חייהן לבתי מלון ולדירות שכורות, רחוקות מבתיהן, ממשקיהן, ממקומות העבודה, מבתי הספר.

עומד איתן. בני בן מובחר במפגש המדובר (צילום: אשכול גליל מזרחי)


המפונים וגם התושבים שנותרו ביישובים מצויים בחוסר וודאות מוחלט לגבי העתיד.הגשתי לראש הממשלה ולשרים את ממצאי המחקר המדאיג שפורסם השבוע ע”י מרכז הידע האזורי ולפיו, בין השאר, 40% מהמפונים לא מתכוונים במצב הנוכחי לחזור ליישובם.אני רואה בממשלה אחראית לחיזוק יישובי הגליל ותושביהם. יש לתת פתרונות ביניים למצב המתמשך, הן בתחום הדיור והן בתחום החינוך. כמו כן, עם הסתכלות ל”יום שאחרי”, ובכדי לעודד את הבנים שלנו לשוב לצפון ולבנות בו את ביתם, ביקשתי כי הממשלה תסבסד את מחיר התשתיות ביישובי קו העימות. משר הביטחון ביקשתי לסייע בשיפוץ ובהרחבת המרכז השיקומי-טיפולי בצומת כח, אשר ממשיך לפעול גם בימי המלחמה ולתת מענה לנכי צה”ל ולבני/בנות זוגם.

הפגישה עם רוה”מ וחברי הקבינט הייתה חיובית. השרים היו קשובים לדרישותינו וקיבלנו מהם הבטחה כי לא תהיה דרישה להחזרת התושבים הביתה עד אשר יושג ביטחון מלא. מבחינה מעשית, בישיבה הוחלט כי צוות בהשתתפות מנכ”ל משרד ראש הממשלה, מנכ”ל משרד הפנים ומנכ”ל משרד האוצר יפעלו להעברת 3.5 מיליארד ₪ לטיפול וסיוע ליישובי הצפון בכלל תחומי החיים. לסיום, ברצוני למסור את ניחומיי לכל המשפחות השכולות ואני נושא תפילה להחלמתם המהירה של הפצועים ולשובם המהיר הביתה של כל החטופים והחטופות.

קורבנות כפר יובל. מירה איילון ובנה ברק ז”ל