השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
כל המשקאות עליהם אתם רק חולמים במבחר עצום ובמחירים ממש נמוכים. כולם זורמים ליין בעיר קריית שמונה!
view counter
DA-Vision
view counter

טורים אישיים שונים

אנימל קריית שמונה - חנות ציוד ומזון לחיות מחמד
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter
כלים לרגע קריית שמונה - השכרת ומכירת כל כלי העבודה
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter
DA-Vision
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
יוסי אלמקייס הגברה ותאורה
view counter
כנאפה בקריה קריית שמונה
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
רהיטי החושן
view counter

שותים ומשחקים

מאת: 
אפרים בן ארי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
10.01.13

הירידה ביכולת הגופנית במהלך המשחק היא גם תוצאה של חוסר נוזלים.
 
כולם יודעים שחשוב לשתות – והרבה (לא משקאות אלכהוליים כמובן) ובעיקר בתנאי מזג אויר שמאופיינים בחום ובלחות גבוהים. שחקנים רבים אומרים לי "שבנוסף לשתיה במשך היום אני מקפיד לשתות לפחות  בקבוק מים אחרי אימון האם זה לא מספיק?" או "אני יודע ומרגיש כשאני צמא ואז אני שותה הרבה".  במקביל, רב מאמנים מקפידים לדרבן את השחקנים לגבי שתיה. אולם, למרות כל זאת שחקנים פשוט לא שותים מספיק – נקודה. וזה דורש הסבר קצר.
ראשית, חשוב להבין ששינוי קל באיזון משק המים בגוף מביא לירידה משמעותית בכח השרירים, במיקוד(פוקוס), בקואורדינציה, במהירות, בסיבולת לב-ריאה ובסך הכל בירידה בכושר הגופני והמנטאלי
וביכולת הביצוע של השחקן.

רקע
1.עקרונית שחקנים, ובעיקר ילדים ונוער, מעריכים ברמה נמוכה מידיי את כמות השתיה שהם צריכים.
במילים אחרות, השחקן מרגיש שהוא שתה מספיק אך לא כך הדבר: הוא שתה פחות מידיי.
2.ילדים ונוער מגיבים להפסד בנוזלים (דרך הזעה) בעליה רבה יותר של חום הגוף מאשר שחקנים מבוגרים. כתוצאה מכך, גופם פולט הרבה יותר זיעה (שתפקידה לקרר את הגוף) ומכאן ברור שהם מאבדים נוזלים בקצב מואץ.
3.לילדים ונוער יחס גבוה יותר של שטח פני גוף למשקל גוף מאשר למבוגרים. כתוצאה מכך הם סופגים יותר חום מהסביבה (שמש) ולכן חייבים לקרר את גופם (לשתות יותר) בקצב מואץ יותר.
אז מה כל זה אומר? ששחקנים, ובעיקר צעירים, אינם שותים מספיק ובמיוחד כאשר הם שותים מברזיות  או מיכלי קל-קר קבוצתיים.    
 
אז בת'כלס מה לעשות?
לשתות במשך היום את המשקה כמפורט להלן:
1.לבקבוק מים של ליטר או ליטר וחצי להוסיף רכז שאינו מכיל סוכר, חומר צבע וחומר משמר (ויטמינצ'יק לדוגמא) עד שהמים יקבלו צבע אדמדם. עכשיו, להוסיף קמצוץ מלח ולנער היטב.  הטעם שיתקבל צריך להיות מתקתק
2.רצוי שהמים יהיו בטמפרטורה של כ-10 מעלות, בדומה לקור שבמקרר (לא בפריזר).
3.להביא לאימון/משחק בקבוק של לפחות ליטר וחצי או שני בקבוקים של 1 ליטר כל אחד.
4.גם במשך היום (לבית הספר וכו') לקחת בקבוקי שתיה שהוכנו כנ"ל.
5.במשך האימון, וככל שאפשר במשחק, לשתות כל 15-20 דקות, אפילו לגימה או שתיים.
6.לא להסתמך על שתיה מברזיות או מיכל קבוצתי מכיוון שכך שותים מעט מאד.
 
במחקרים ותצפיות מדעיות רבות נוכחו לדעת כי בהשוואה לשתיה רגילה שחקנים אשר שתו בהתאם להוראות שניתנו לעיל שתו כמויות גדולות יותר ולכן תיפקדו טוב יותר.
 
לסיכום:
נוזלים במידה הנכונה חשובים לא פחות מתזונה נכונה. לכן, חשוב להקפיד על ביצוע ההמלצות שנתתי.
 
הערה: ניתנת הרשות להעתיק מאמר זה בתנאי שפרטי כותב המאמר הרשומים מטה יהיו כלולים.
 

 


ד"ר אפרים בן ארי - פיזיולוגיה של המאמץ
054-4773623

efraimbenari@gmail.com

www.superfit.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital