גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
מייסטר שיווק פירות
view counter
חוזרים ללימודים עם דף חלק - למשרד, ללימודים, לאומנות...
view counter

טורים אישיים שונים

EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
הפיראט האדום - חנות הצעצועים הזולה בצפון!
view counter
וויקסר - פיתוח ובניית אתרים לעסקים, יזמים, עצמאים
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
אורי רובין - רפואה סינית משלימה
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
מדרסי העטלף
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
הרפתקה בראש פינה
view counter
מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter
איב מוסרי פילאטיס - סטודיו לפילאטיס מכשירים
view counter
איטליה הקטנה
view counter

שותים ומשחקים

מאת: 
אפרים בן ארי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
10.01.13

הירידה ביכולת הגופנית במהלך המשחק היא גם תוצאה של חוסר נוזלים.
 
כולם יודעים שחשוב לשתות – והרבה (לא משקאות אלכהוליים כמובן) ובעיקר בתנאי מזג אויר שמאופיינים בחום ובלחות גבוהים. שחקנים רבים אומרים לי "שבנוסף לשתיה במשך היום אני מקפיד לשתות לפחות  בקבוק מים אחרי אימון האם זה לא מספיק?" או "אני יודע ומרגיש כשאני צמא ואז אני שותה הרבה".  במקביל, רב מאמנים מקפידים לדרבן את השחקנים לגבי שתיה. אולם, למרות כל זאת שחקנים פשוט לא שותים מספיק – נקודה. וזה דורש הסבר קצר.
ראשית, חשוב להבין ששינוי קל באיזון משק המים בגוף מביא לירידה משמעותית בכח השרירים, במיקוד(פוקוס), בקואורדינציה, במהירות, בסיבולת לב-ריאה ובסך הכל בירידה בכושר הגופני והמנטאלי
וביכולת הביצוע של השחקן.

רקע
1.עקרונית שחקנים, ובעיקר ילדים ונוער, מעריכים ברמה נמוכה מידיי את כמות השתיה שהם צריכים.
במילים אחרות, השחקן מרגיש שהוא שתה מספיק אך לא כך הדבר: הוא שתה פחות מידיי.
2.ילדים ונוער מגיבים להפסד בנוזלים (דרך הזעה) בעליה רבה יותר של חום הגוף מאשר שחקנים מבוגרים. כתוצאה מכך, גופם פולט הרבה יותר זיעה (שתפקידה לקרר את הגוף) ומכאן ברור שהם מאבדים נוזלים בקצב מואץ.
3.לילדים ונוער יחס גבוה יותר של שטח פני גוף למשקל גוף מאשר למבוגרים. כתוצאה מכך הם סופגים יותר חום מהסביבה (שמש) ולכן חייבים לקרר את גופם (לשתות יותר) בקצב מואץ יותר.
אז מה כל זה אומר? ששחקנים, ובעיקר צעירים, אינם שותים מספיק ובמיוחד כאשר הם שותים מברזיות  או מיכלי קל-קר קבוצתיים.    
 
אז בת'כלס מה לעשות?
לשתות במשך היום את המשקה כמפורט להלן:
1.לבקבוק מים של ליטר או ליטר וחצי להוסיף רכז שאינו מכיל סוכר, חומר צבע וחומר משמר (ויטמינצ'יק לדוגמא) עד שהמים יקבלו צבע אדמדם. עכשיו, להוסיף קמצוץ מלח ולנער היטב.  הטעם שיתקבל צריך להיות מתקתק
2.רצוי שהמים יהיו בטמפרטורה של כ-10 מעלות, בדומה לקור שבמקרר (לא בפריזר).
3.להביא לאימון/משחק בקבוק של לפחות ליטר וחצי או שני בקבוקים של 1 ליטר כל אחד.
4.גם במשך היום (לבית הספר וכו') לקחת בקבוקי שתיה שהוכנו כנ"ל.
5.במשך האימון, וככל שאפשר במשחק, לשתות כל 15-20 דקות, אפילו לגימה או שתיים.
6.לא להסתמך על שתיה מברזיות או מיכל קבוצתי מכיוון שכך שותים מעט מאד.
 
במחקרים ותצפיות מדעיות רבות נוכחו לדעת כי בהשוואה לשתיה רגילה שחקנים אשר שתו בהתאם להוראות שניתנו לעיל שתו כמויות גדולות יותר ולכן תיפקדו טוב יותר.
 
לסיכום:
נוזלים במידה הנכונה חשובים לא פחות מתזונה נכונה. לכן, חשוב להקפיד על ביצוע ההמלצות שנתתי.
 
הערה: ניתנת הרשות להעתיק מאמר זה בתנאי שפרטי כותב המאמר הרשומים מטה יהיו כלולים.
 

 


ד"ר אפרים בן ארי - פיזיולוגיה של המאמץ
054-4773623

efraimbenari@gmail.com

www.superfit.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital