צריך להוזיל את הארנונה לחקלאים

מליאת מועצה אזורית הגליל העליון ביקשה ממשרד הפנים הנחה בארנונה לחקלאות מתוך כוונה לתקן עיוותים שבגללם הארנונה לחקלאות ביישובי המועצה היא גבוהה יחסית

מבנים חקלאיים בגליל, צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

בישיבת המליאה של מועצה אזורית הגליל העליון שהתקיימה לאחרונה, הוחלט לפנות למשרד הפנים בבקשה לאשר הנחה לארנונה לחקלאות.

בשל שלל סיבות היסטוריות, הארנונה לחקלאות במועצה נחשבת לגבוהה יחסית, ודאי ביחס לרוב הסעיפים האחרים, בהם הארנונה נמוכה במיוחד, ולעיתים אף עומדת על המינימום המותר על פי חוק, כמו למשל בארנונה למגורים.

יש לצין כי החוק לא מאפשר למועצה להפחית את הארנונה בעצמה, אלא רק באמצעות אישורים ממשרד הפנים, הניתנים במשורה ולא בפעימות גדולות. וכך, לאורך השנים האחרונות אושרו מספר הפחתות

הפעם ביקשה המועצה הפחתה של הארנונה לרפתות ב-10%; הפחתה של 10% בארנונה למטעים; הפחתה של 10% בארנונה לשלחין; והפחתה של 30% בארנונה ללולים. שווי ההפחתות המבוקשות עומד על כ-600,000 ₪ בשנה.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “בשל נסיבות היסטוריות, ‘ירשנו’ ארנונה גבוהה יחסית לחקלאות ומאז כניסתי לתפקיד אנחנו עושים מאמצים רבים בכדי להקל את הנטל.

עיבוד שדות בעמק החולה, צילום: החברה לפיתוח הגליל

“הבקשות להפחתות נוספות שהגשנו למשרד הפנים מדגישות את היותנו מועצה חקלאית בנשמתה, אשר רואה ערך רב בשימור וחיזוק תחום זה, שהינו בעל חשיבות אסטרטגית למדינה, כפי שמודגם היטב לאורך משבר הקורונה העובר עלינו. אני מאמין ומקווה שמשרד הפנין יאשר את כל בקשותינו”.