מייסטר שיווק פירות
view counter
זה הזמן לגלות עולם ומלואו בעבור חיות המחמד שלכם. אביזרים, ציוד ומכירת דגים. צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים.
view counter
זה הזמן לגלות עולם ומלואו בעבור חיות המחמד שלכם. אביזרים, ציוד ומכירת דגים, תוכים וארנבים. צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים.
view counter

טורים אישיים שונים

יוגצ'ה - יוגצ'ה - גלידות יוגורט משובחות
view counter
הרפתקה בראש פינה
view counter
מכבסת ורד - אנחנו מכבסים הכל!
view counter
הפיראט האדום - חנות הצעצועים הזולה בצפון!
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים במחירים מפתיעים
view counter
דוגי סטייל - מזון וציוד לחיות מחמד, מספרה לכלבים וחתולים
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter
סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
דף חלק - החנות הגדולה בצפון לציוד בי"ס וציוד משרדי
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
אורי רובין - רפואה סינית משלימה
view counter
מדרסי העטלף
view counter
וויקסר - פיתוח ובניית אתרים לעסקים, יזמים, עצמאים
view counter

פעילות ספורטיבית לבני נוער בשיטת הקרוספיט

מאת: 
יפתח שוע
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
29.10.12

לאחר שנגמרו לבני הנוער החופשים המרובים, הגענו לשגרה המתישה. רק כעת מתחילים למעשה את שנת הלימודים שמביאה עמה שינוי משמעותי בהרגלי החיים, אותם סיגלו לעצמם בני הנוער בזמן החופש. אז זה היה פחות ישיבה בבית ויותר פעילות גופנית, כעת הרגלי החיים מתהפכים, אך את הגוף צריך להמשיך לתחזק. יפתח שוע, מנהל שיטת הקרוספיט בצפון, מלמד 5 תרגילים שיעזרו לשמר את פעילות השרירים בגוף.

בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת המודעות לנושא צפיפות העצם אצל המבוגרים עקב שכיחות מחלת האוסטאופורוזיס (דלדול עצם) בגיל השלישי . העלאת המודעות בנושא גם בקרב בני הנוער הינה הכרחית מאחר שהוכח כי התפתחות תקינה של צפיפות עצם בגיל צעיר היא תנאי הכרחי לבריאות העצם בגיל מבוגר יותר.

עצם מגיעה לשיא בנייתה במהלך שנות ה20 לחיינו , כאשר 85% מצפיפות העצם המקסימלית נרכשת במהלך גיל ההתבגרות ועד גיל 20. ככל ששיא זה יהיה גבוה יותר, כך יהיה הנער מוכן יותר פיסית לעומס היומיומי הצפוי לו כבוגר. הדבר ישפיע גם מבחינה גנטית לדורות הבאים.

משנות ה30 לחיינו (ואף לפני) מתחילה נסיגה הדרגתית בצפיפות העצם אשר מידתה תלויה רבות באורח החיים שאנו מנהלים. בגיל ההתבגרות חלים, כידוע, שינויים הורמונליים משמעותיים. להורמוני המין והגדילה תפקיד נכבד מאוד בחיזוק העצם.

 

שילוב של פעילות ספורטיבית מתאימה ותזונה נכונה בקרב בני נוער, יגרום לפעילות הורמונלית תקינה ויעילה, מניעת שברים (תופעה שכיחה בגילאים אלו) ולאופטימיזציה של חיזוק העצם בגיל ההתבגרות.
ענף ספורט חדש ומתפתח בישראל, הנקרא קרוספיט , מציע פעילות ספורטיבית נרחבת יותר אשר דרכה ניתן להגיע לצפיפות עצם גבוהה ומאוזנת בכל חלקי הגוף. קרוספיט היא שיטת כושר גופני מהפכנית אשר באמצעותה מגיעים מתאמנים בכל העולם לתוצאות מהפכניות תוך זמן קצר!

שיטת הקרוספיט מכנה למתאמנים כלים המלווים אותם כל במהלך כל היום. האימון לצד אנשים איכותיים גורמים לאותם המתאמנים לתת את המקסימום בכל אימון, כדי להגיע למקסימום תוצאות. התוצאות יבואו לידי ביטוי בהרגשה האישית ביומיום, ביכולת להתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטאליים אשר החיים מציבים בפני כולם, באיכות החיים וכמובן שגם במראה החיצוני.האימונים מבוססים על עקרונות האימון הפונקציונאלי, כלומר מותאמים לאתגרי המציאות בה אנו חיים ומכינים אותנו לבלתי מתוכנן.

 

יפתח שוע, מנהל קרוספיט צפון, מביא לנו 5 תרגילים פשוטים לביצוע שכל אחד או אחת יכול לעשות בבית.
"התמדה בביצוע התרגילים 2-3 פעמים בשבוע , תוך עלייה הדרגתית בעומס בכל תרגיל, תגרום לעלייה בצפיפות העצם ולשיפור מרכיבי כושר נוספים." מספר יפתח.
שנשאל מדוע חשוב להעלות את העומס בתרגילי החיזוק עם הזמן? הוא עונה שעלייה הדרגתית בעומס היא קריטית מאחר ועצם מתחזקת ביחס ישר לעומס המופעל עליה.

 

 
התרגילים:

1. עליות מתח:
נקודת מוצא: יש להיתלות על המתח כאשר הידיים ישרות גמרי . פשיטה מלאה במפרק הכתף. רוחב ידיים ברוחב כתפיים.
נקודת סיום: סנטר מעל המתח, כפיפה מלאה במפרק המרפק.
דגשים לביצוע: יש לגייס כח לעלייה ע"י כיווץ מספר שרירים גבוה ככל שאפשר- גב (עליון ותחתון) בטן, ישבן, שרירי הליבה
 
2. שכיבות שמיכה:
נקודת מוצא:
מנח גוף במצב פלאנק (דמוי קרש) , כאשר הכתפיים נמצאות מעל כפות הידיים וכפות הידיים מונחות על הריצפה ברוחב הכתפיים. מפרק המרפק נמצא בפשיטה מלאה.
נקודת סיום:
חזה נוגע בריצפה, אגן נמצא כ2 ס"מ מהקרקע, מרפקים צמודים לגוף
דגשים לביצוע:
בטן ישבן ויריכיים מכווצים ועוזרים לייצב את הגוף באויר

 

 
3. סקווט:
עלייה משפיפה לעמידה
נקודת מוצא:
גב ישר, ישבן מעט מתחת לגובה הברך,
משקל על העקבים כאשר האוזניים מעל מרכז כף הרגל,
כתפיים וחזה מורמים ובטן מוכנסת פנימה
נקודת סיום:
עמידה זקופה
מפרק הברך ומפרק הירך בפשיטה מלאה

4. מכרעים:
נקודת מוצא:
עמידה זקופה, ידיים על המותניים
נקודת סיום:
מכרע לפנים כאשר קיימת זוית של 90 מעלות בין שוק לירך קדמי ואחורי , שוק קדמי וירך אחורי מקבילים, מרכז הגוף מהווה המשך לירך האחורית ומאונך לירך הקדמית
דגשים לביצוע:
שמירה על גב זקוף וישר
בטן מוכנסת פנימה

 


יפתח שוע

 
 
5. לחיצת כתף:
נקודת מוצא:
החזקת חפץ בעל משקל הידוע לנו מראש (משקולת, תיק,מוט,שק חול...)בגובה הכתפיים כאשר הזרוע מקבילה לריצפה ככל שאפשר כך שהחפץ נשען על החלק הקדמי של שרירי הכתפיים.
עמידה זקופה הכוללת גב ישר,כתפיים מורמות ובטן מוחזקת בפנים.
נקודת סיום:
לאחר דחיפת החפץ אל מעל הראש , מפרק הכתף ןמפרק המרפק בפשיטה מלאה
כתפיים צמודות לאוזניים ככל שניתן , בטן אסופה וישבן וירכיים מכווצים ועוזרים לייצב את הגוף מתחת למשקל.
 
 
לתרגילים נוספים ושאלות ניתן לראות באתר האינטרנט של יפתח שוע.

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital