זקוקים לחנות מחשבים איכותית עם שירות התקנות מקצועי ואמין? פתרונות מחשוב וסלולר לבית ולמשרד. LP מחשבים לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
כל המשקאות עליהם אתם רק חולמים במבחר עצום ובמחירים ממש נמוכים. כולם זורמים ליין בעיר קריית שמונה!
view counter
מגוון מבצעים והנחות במיוחד לגולשי וספורטאי גליל עולה. סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter

טורים אישיים שונים

דף חלק - החנות הגדולה בצפון לציוד בי"ס וציוד משרדי
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
כלים לרגע קריית שמונה - השכרת ומכירת כל כלי העבודה
view counter
פיצה בכפר - שאר ישוב
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
צ'יז פיצה - Cheese Pizza
view counter
יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter
Dr. Cell - מעבדה סלולרית לתיקון טלפונים סלולריים וסמארטפונים וחנות אביזרים
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
כנאפה בקריה קריית שמונה
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter

פעילות ספורטיבית לבני נוער בשיטת הקרוספיט

מאת: 
יפתח שוע
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
29.10.12

לאחר שנגמרו לבני הנוער החופשים המרובים, הגענו לשגרה המתישה. רק כעת מתחילים למעשה את שנת הלימודים שמביאה עמה שינוי משמעותי בהרגלי החיים, אותם סיגלו לעצמם בני הנוער בזמן החופש. אז זה היה פחות ישיבה בבית ויותר פעילות גופנית, כעת הרגלי החיים מתהפכים, אך את הגוף צריך להמשיך לתחזק. יפתח שוע, מנהל שיטת הקרוספיט בצפון, מלמד 5 תרגילים שיעזרו לשמר את פעילות השרירים בגוף.

בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת המודעות לנושא צפיפות העצם אצל המבוגרים עקב שכיחות מחלת האוסטאופורוזיס (דלדול עצם) בגיל השלישי . העלאת המודעות בנושא גם בקרב בני הנוער הינה הכרחית מאחר שהוכח כי התפתחות תקינה של צפיפות עצם בגיל צעיר היא תנאי הכרחי לבריאות העצם בגיל מבוגר יותר.

עצם מגיעה לשיא בנייתה במהלך שנות ה20 לחיינו , כאשר 85% מצפיפות העצם המקסימלית נרכשת במהלך גיל ההתבגרות ועד גיל 20. ככל ששיא זה יהיה גבוה יותר, כך יהיה הנער מוכן יותר פיסית לעומס היומיומי הצפוי לו כבוגר. הדבר ישפיע גם מבחינה גנטית לדורות הבאים.

משנות ה30 לחיינו (ואף לפני) מתחילה נסיגה הדרגתית בצפיפות העצם אשר מידתה תלויה רבות באורח החיים שאנו מנהלים. בגיל ההתבגרות חלים, כידוע, שינויים הורמונליים משמעותיים. להורמוני המין והגדילה תפקיד נכבד מאוד בחיזוק העצם.

 

שילוב של פעילות ספורטיבית מתאימה ותזונה נכונה בקרב בני נוער, יגרום לפעילות הורמונלית תקינה ויעילה, מניעת שברים (תופעה שכיחה בגילאים אלו) ולאופטימיזציה של חיזוק העצם בגיל ההתבגרות.
ענף ספורט חדש ומתפתח בישראל, הנקרא קרוספיט , מציע פעילות ספורטיבית נרחבת יותר אשר דרכה ניתן להגיע לצפיפות עצם גבוהה ומאוזנת בכל חלקי הגוף. קרוספיט היא שיטת כושר גופני מהפכנית אשר באמצעותה מגיעים מתאמנים בכל העולם לתוצאות מהפכניות תוך זמן קצר!

שיטת הקרוספיט מכנה למתאמנים כלים המלווים אותם כל במהלך כל היום. האימון לצד אנשים איכותיים גורמים לאותם המתאמנים לתת את המקסימום בכל אימון, כדי להגיע למקסימום תוצאות. התוצאות יבואו לידי ביטוי בהרגשה האישית ביומיום, ביכולת להתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטאליים אשר החיים מציבים בפני כולם, באיכות החיים וכמובן שגם במראה החיצוני.האימונים מבוססים על עקרונות האימון הפונקציונאלי, כלומר מותאמים לאתגרי המציאות בה אנו חיים ומכינים אותנו לבלתי מתוכנן.

 

יפתח שוע, מנהל קרוספיט צפון, מביא לנו 5 תרגילים פשוטים לביצוע שכל אחד או אחת יכול לעשות בבית.
"התמדה בביצוע התרגילים 2-3 פעמים בשבוע , תוך עלייה הדרגתית בעומס בכל תרגיל, תגרום לעלייה בצפיפות העצם ולשיפור מרכיבי כושר נוספים." מספר יפתח.
שנשאל מדוע חשוב להעלות את העומס בתרגילי החיזוק עם הזמן? הוא עונה שעלייה הדרגתית בעומס היא קריטית מאחר ועצם מתחזקת ביחס ישר לעומס המופעל עליה.

 

 
התרגילים:

1. עליות מתח:
נקודת מוצא: יש להיתלות על המתח כאשר הידיים ישרות גמרי . פשיטה מלאה במפרק הכתף. רוחב ידיים ברוחב כתפיים.
נקודת סיום: סנטר מעל המתח, כפיפה מלאה במפרק המרפק.
דגשים לביצוע: יש לגייס כח לעלייה ע"י כיווץ מספר שרירים גבוה ככל שאפשר- גב (עליון ותחתון) בטן, ישבן, שרירי הליבה
 
2. שכיבות שמיכה:
נקודת מוצא:
מנח גוף במצב פלאנק (דמוי קרש) , כאשר הכתפיים נמצאות מעל כפות הידיים וכפות הידיים מונחות על הריצפה ברוחב הכתפיים. מפרק המרפק נמצא בפשיטה מלאה.
נקודת סיום:
חזה נוגע בריצפה, אגן נמצא כ2 ס"מ מהקרקע, מרפקים צמודים לגוף
דגשים לביצוע:
בטן ישבן ויריכיים מכווצים ועוזרים לייצב את הגוף באויר

 

 
3. סקווט:
עלייה משפיפה לעמידה
נקודת מוצא:
גב ישר, ישבן מעט מתחת לגובה הברך,
משקל על העקבים כאשר האוזניים מעל מרכז כף הרגל,
כתפיים וחזה מורמים ובטן מוכנסת פנימה
נקודת סיום:
עמידה זקופה
מפרק הברך ומפרק הירך בפשיטה מלאה

4. מכרעים:
נקודת מוצא:
עמידה זקופה, ידיים על המותניים
נקודת סיום:
מכרע לפנים כאשר קיימת זוית של 90 מעלות בין שוק לירך קדמי ואחורי , שוק קדמי וירך אחורי מקבילים, מרכז הגוף מהווה המשך לירך האחורית ומאונך לירך הקדמית
דגשים לביצוע:
שמירה על גב זקוף וישר
בטן מוכנסת פנימה

 


יפתח שוע

 
 
5. לחיצת כתף:
נקודת מוצא:
החזקת חפץ בעל משקל הידוע לנו מראש (משקולת, תיק,מוט,שק חול...)בגובה הכתפיים כאשר הזרוע מקבילה לריצפה ככל שאפשר כך שהחפץ נשען על החלק הקדמי של שרירי הכתפיים.
עמידה זקופה הכוללת גב ישר,כתפיים מורמות ובטן מוחזקת בפנים.
נקודת סיום:
לאחר דחיפת החפץ אל מעל הראש , מפרק הכתף ןמפרק המרפק בפשיטה מלאה
כתפיים צמודות לאוזניים ככל שניתן , בטן אסופה וישבן וירכיים מכווצים ועוזרים לייצב את הגוף מתחת למשקל.
 
 
לתרגילים נוספים ושאלות ניתן לראות באתר האינטרנט של יפתח שוע.

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital