בקרוב אוניברסיטה בגליל העליון

בשורה משמחת ומשמעותית לגליל העליון. הפרטים בכתבה הבאה

מכללת תל חי בדרך להפוך לאוניברסיטה – זו הבשורה החינוכית הגדולה של היום הזה. מה זה אומר בפועל? הנה לכם דבריה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, בת קרית שמונה.

“אישרנו היום במועצה להשכלה גבוהה את המלצות הוועדה לפיהן מכללת תל חי בחיבור עם מכון המחקר מיג״ל – יהפכו לאוניברסיטה. ועדת הקמה שתפעל בשיתוף עם תל חי ומיג”ל תוקם לצורך קידום האוניברסיטה.מדובר ברגע מרגש במיוחד. הפיכת החלום למציאות. שנים שמדברים על הקמת אוניברסיטה בגליל, כולל החלטת ממשלה משנת 2005, אך עד לפני שנה ושלושה חודשים זה לא באמת התקדם. עם תחילת כהונתי כשרת החינוך ויו״ר המועצה להשכלה גבוהה, התחלתי לפעול בנושא. הקמנו וועדה שתבחן את המודל הנכון להקמת אוניברסיטה, על מנת לוודא שאנחנו עושים זאת באופן המקצועי והטוב ביותר, הן לאקדמיה והן לאזור כולו. לאורך כל הדיונים, דבר אחד היה ברור – אוניברסיטה בגליל קום תקום! השאלה שנבחנה הייתה איך והיכן. הוועדה הגישה את המלצותיה למל״ג והיום בשעה טובה הן התקבלו. מקימים אוניברסיטה בגליל. מדובר בבשורה גדולה שתקדם את האזור כולו, בתחומי החינוך, הכלכלה, התעסוקה ועוד, ותחזק את התושבים. יחד עם המכללות באזור והפקולטה לרפואה, היא תרחיב את מגוון האפשרויות האקדמיות במרחב הגלילי הקסום. אני רוצה להודות לחברי הוועדה ובראשם פרופ׳ בני גייגר, ולכל חברי המל״ג והות״ת על המהלך ההיסטורי”.

יום חג לעיר קרית שמונה. השרה יפעת שאשא-ביטון, בת העיר, לצידם של ראש העיר וסגנו – יורם ממן, וסגנו לשעבר – אופיק יחזקאלי



בעקבות אישור המועצה להשכלה גבוהה על הקמת אוניברסיטה בגליל בתל חי, אמר ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן: “לרגע הזה המתנו שנים רבות. אין בשורה טובה מזו בפתחה של השנה החדשה שבאה עלינו לטובה. זוהי בשורה גדולה שתקדם את האזור כולו, בתחומי החינוך, הכלכלה, התעסוקה ותחזק התושבים ואת קריית שמונה וכלל היישובים בגליל. אני מבקש להודות לשרת החינוך ובת העיר שלנו ד”ר יפעת שאשא ביטון ולחברי הוועדה ובראשם פרופ׳ בני גייגר, ולכל חברי המל״ג והות״ת על המהלך ההיסטורי. אנחנו נמצאים בתקופת החגים ובהחלט שזהו יום חג נוסף לגליל ולקריית שמונה. רק סיימנו לחגוג את ראש השנה והיום אנחנו חוגגים את חג האוניברסיטה בגליל כאן אצלנו בתל חי. חג אוניברסיטת הגליל שמח!”.