מועדון טריאתלון גליל עליון כובש את פינת “קבוצת החודש”

מי שעובדים ומשקיעים בפגרה, בוודאי שיקטפו את התואר היוקרתי. המנהל המקצועי, יואב ביטון, משתף אותנו בסיכום העונה שהייתה, מבט על הקיץ המאתגר ועל העונה הקרובה

מועדון טריאתלון גליל עליון תופס לאורך השנים מקום של כבוד במפת הספורט של אצבע הגליל עם עשרות ספורטאים וספורטאיות בגילאים שונים, שמנהנים לשלב בין שלושה ענפים: ריצה, שחייה ורכיבת אופניים . לאורך השנים הרבה מדליות והצלחות מקצועיות מאפיינות את המועדון, אך מעל הכל – התרומה המקצועית והערכית לחיים של חניכי וחניכות המועדון, רבים ורבות מהם השתלבו ביחידות מובחרות בצבא והמשיכו לאחר מכן למסלול חיים אקדמי.

מועדון טריאתלון גליל עליון מונה 3 קבוצות:

קבוצת הילדים – גילאי 7-12, ילדים וילדות בכיתות ב-ו.

קבוצת הנערים- גילאי 13-15, קבוצה לנערים ונערות אשר מתנסים בפעם הראשונה בטריאתלון, הלומדת את הבסיס של הענף.

קבוצת הנוער עילית- גילי 14-18- חברה בשנתם השנייה המגיעים עם ניסיון ומקבלים מעטפת אימונים לכל אורך השבוע.

כיף להם ביחד. הילדים והילדות נהנים בתחרות יחד עם הצוות המקצועי


את המועדון מוביל בגאון המנהל המקצועי, יואב ביטון, בן קרית שמונה ותושב העיר – שכנער וכבוגר היה ספורטאי תחרותי במועדון. ביון מאמן את קבוצת הילדים בשחייה ואת קבוצת הנוער בריצה ושחייה. ביטון, איש חינוך בחט”ב עמק החולה, משמש כמורה לחינוך גופני, מורה למדעים ומחנך כתה ח’. גם סתיו גיגי צמחה במועדון כספורטאית וכיום היא  מדריכת טריאתלון ומאמנת את קבוצת הילדים של המועדון וחלק מהשחייה של הנוער, בנוסף לריכוז תחומי הלוגיסטיקה והתפעול. השניים היו חניכים של אלון הירש – המאמן האגדי והמנהל המקצועי הקודם, שממשיך לתמוך במועדון עם העשרה מקצועית. את הצוות משלים שחקן חיזוק ממרכז הארץ בדמותו של יהונתן טברון– מדריך טריאתלון מוסמך- מאמן את קבוצת הנוער עלית בתחומי הריצה והאופניים ואימוני שבת באופניים. עוזר מנהל מקצועי.

צוות מנצח ביחד. סתיו גיגי, יואב ביטון (במרכז) ויהונתן טברון



אז מה מזכה את קבוצות המועדון בתואר “קבוצת החודש”, שהרי עונת התחרוית תחל בסתיו 2023 ותסתיים באביב 2024? ובכן, העבודה המאומצת וההשקעה הגדולה של הספורטאים והספורטאיות והצוות, דווקא בקיץ הלוהט. יואב ביטון משתף: “בחודשי החופש הגדול הקפדנו לשמר את מערכת האימונים על אש קטנה בתוספת אירועים כמו ימי מחנות אימון השחייה, אופניים וריצה. היו לנו שבועות התמחות – שבוע אחד שבמהלכו רק שוחים, שבוע שני במהלכו רק רוכבים, שבוע שלישי במלהכו רק רצים. בכל שבוע כזה יש לנו אתגר מסכם. בשבוע השחייה יש לנו אימון ארוך של שעתיים וחצי, בשבוע האופניים מטפסים את החרמון, בשבוע הריצה יש לנו מרוץ ריצה. כמו כן היו לנו מפגש על הנחל עם המשפחות והספורטאים,  פעילות O.D.T ובשבוע הקרוב אנחנו מסיימים בפעילות האקווה כיף בכנרת”.

גם בקיץ הם טיפסו אל החרמון


אומרים על הדור הצעיר של היום, שהוא מפונק. איך הייתה ההיענות לפעילויות הקיץ?

*החלק הראשון היה מצויין לחברה. החלק הראשון תמיד מאופיין בכניסה לתחרויות אחרי הפגרה וחזרה לשגרה. עכשיו אנו מתחילים את החצי השני של העונה שהוא יותר קשוח גם בעצימות והדרישות המקצועיות. כמובן שהיעד שלנו הוא טריאתלון אילת בחודש דצמבר. לשם כולם מכוונים”.

על מה אתם שמים דגש בהתנהלות של הקבוצות?

יש כמה וכמה קווים מנחים שמנחים אותנו:

*חינוך וערכים – זה טבוע בכל מוות המאמנים של המועדון. לפני שאנחנו מאמנים אנחנו קודם כל מחנכים לחיים, להגינות בספורט, לערכים וכבוד הדדי.

מקצועיות – אנחנו תמיד נשאף להביא לספורטאיות והספורטאים את המקצועיות הטובה ביותר אשר כוללת אימונים חדשנים ומגוונים, בטיחות, תכנון ארוך טווח, לשים ספורטאים בקדמת במת הטריאתלון הישראלי.

*גיבוש והנאה – אנחנו מכניסים במהלך השנה המון אירועי גיבוש וחיבור בין הספורטאים, ימי כיף והנאה”.

ערכים מעל הכל. חניכי וחניכות הקבוצות בהרצאה עם אלון הירש

מה המטרות שלכם לקראת העונה הקרובה מבחינה ארגונית ומבחינה הישגית?

קודם כל, אני חושב שמאוד השתפרנו בתכלול של המועדון ובשירות והיחס האישי לכל הספורטאים בזכות סתיו – שאמונה על כל הדבר הזה. מגיעים אלינו ספורטאים וספורטאיות ממקומות כמו רמת הגולן, דרום העמק וההר הרחוק שזה מדהים. כל הדברים האלו לא היו קורים בלי הדחיפה, הסיוע והתמיכה של עמותת הספורט בראשות המנכ”ל אחיקם שושן – והצוות המדהים שכולל את נעם כהן ורוז היקרה. המטרה הראשונה שלנו היא להגדיל כמה שיותר את קבוצות הטריאתלון בקבוצות הילדים ונוער. בנוסף, להגיע עם כמות גדולה לאליפות הארץ באילת בדצמבר – ולשים ספורטאית או ספורטאי על הפודיום”.

מהם סיפורי ההצלחה של השנים האחרונות?

*כשאתה מעלה את נושא סיפורי ההצלחה, אז כמובן איך אפשר לא להזכיר את בן פרידמן  – שכיכב לאחרונה בכתבה בפינת “ספורטאי השבוע” אצלכם באתר. בן היה בטריאתלון מגיל צעיר מאוד עד גיל 18 דרך ארוכה ויפה, הגיע להישגים ברמה הארצית וזכה לאחרונה באות הנשיא בטקס יוקרתי במשכן נשיא המדינה. המון בוגרים שלנו שסיימו יב’ התברגו במכינות יוקרתיות וביחידות צבאיות מובחרות, היו לנו לאורך השנים ילדים שהגיעו עם בעיות קשב וריכוז והכניסה שלהם לענף הטריאתלון גרם להם להפסיק כמעט את השימוש בריטלין, לשפר הישגים בלימודים ולהכיר חברים חדשים לכל החיים”.

הגיע גם מעבר לפודיום. בן פרידמן והוריו בטקס בבית הנשיא לצד הנשיא, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל