השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
זה הזמן לגלות עולם ומלואו בעבור חיות המחמד שלכם. אביזרים, ציוד ומכירת דגים. צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים.
view counter
חוזרים ללימודים עם דף חלק - למשרד, ללימודים, לאומנות...
view counter

מריו סנטר - המומחים במדרסים

מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter
אכסניה ומתקני ספורט כפר בלום
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
דף חלק - החנות הגדולה בצפון לציוד בי"ס וציוד משרדי
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
די ג'יי אילון ישראל
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
טקיאר מזגנים - מערכות מיזוג וקירור אויר מתקדמות
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter
דוגי סטייל - מזון וציוד לחיות מחמד, מספרה לכלבים וחתולים
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter
יוגצ'ה - יוגצ'ה - גלידות יוגורט משובחות
view counter
איב מוסרי פילאטיס - סטודיו לפילאטיס מכשירים
view counter

על הקשר בין ריצה ובעיות ברכיים

מאת: 
רחלי קינן אודם
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
20.12.12

 1900-72-90-92 שלוחה 64

 
רצים מגיעים לאבחון רק כאשר מתפתחת פציעה והם זקוקים לטפול. הטיפול בשלבים אלו יהיה מורכב יותר ולעיתים תהליך השיקום יהיה ארוך... כתבה זו תעסוק בחשיבות הראשונה של תהליך המניעה, הבנת הפציעה והטיפול. ריצה נעימה ובעיקר נכונה ובריאה.

ריצה
ריצה הוכחה כמשפרת תפקודים קרדיו-ווסקולארים וכתורמת לתועלות בריאותיות נוספות. עם זאת היא עלולה להגביר את העומסים על מפרקי כף הרגל והרגל עצמה וליצור השפעה על השרשת המפרקית כגון מפרק הברך ומפרק הירך. אחת הדאגות הנפוצות ביותר בקרב רצים היא השפעת הריצה על הברכיים. אחת הפציעות השכיחות ביותר אצל רצים מופיעה ככאב בקדמת הברך באזור התחתון של הפיקה.
פציעה זו מוגדרת כ- Runners Knee או Patella Chondromalacia, הרקמה המרפדת את חלקו התחתון של פיקת הברך מתרככת ונשברת.
עומס יתר בריצה ובכל פעילות גופנית שהיא, אשר נעשת בצורה לא מבוקרת מפעילה באופן ישיר עומסים על מפרק הברך ובעיקר על השרירים העוטפים את המפרק אשר אינם מאומנים ומחוזקים לייצב את הברך בעומסים הנוכחיים.

ספורטאים העוסקים בפעילויות היוצרות עומס באופן תדיר על הברכיים כגון: טניס, כדורעף, כדורסל, כדורגל, מהווים את הקבוצה הפגיעה ביותר לפציעות ברך מסוג זה.

 


יובל בר-זיו בצילומי הפיילוט המקצועי במועדון האופניים TNT בשדה נחמיה

הקשר בין מבנה ומנח כף הרגל ופציעות ברכיים
מנח כף הרגל, האופן שבו כף הרגל מונחת על הקרקע, מהווה גורם מכריע על מצב השרשת המפרקית בכלל ועל מצב הברכיים בפרט.
כאשר כף הרגל נוטה פנימה ומצב הקשת משתנה, משתנה בהתאם העומס המופעל על הברכיים.
כאשר הקשת נוטה פנימה -Flatfoot העומס יווצר על החלק הפנימי של הברך ויתחיל פיצוי של העומסים בעמידה כדי להוריד את תחושת הכאב.
במקרה של נטייה חיצונית של כף הרגל אשר מאופיינת במבנה של קשתות גבוהות יווצר עומס על הצד החיצוני של הברך ושל השוק.

טיפול ומניעה
כאשר כבר מופיעה הפציעה הטיפול הראשוני יהיה מלווה בקרח, מנוחה/הפסקת הפעילות הספורטיבית.
מנוחה והגבלת התנועה תמנע החרפה של מצב המפרק, ככל שתתקיים פעילות במקביל לפציעה זמן ההחלמה יתארך.

 


ככה אנחנו רואים אתכם במריו סנטר. ההשפעה של כף הרגל על השלד מקטן עד גדול

מניעה
המניעה היא הכלי החשוב ביותר והמקום הבטוח והמאפשר ביותר להיות בו, לכן יש להקפיד על מספר כלים בכדי להמנע מפציעות ספורט ככלל ופציעות ברך בפרט:
1. הקפדה על חימום נכון לפני כל ריצה.
2. חיזוק ומתיחות של השרירים תאפשר ייצוב נכון יותר של הברך.
3. עלייה הדרגתית בעומסים.
4. בניית תכנית אימונים הכוללת מנוחה.

מדרסים
התאמה ושימוש נכון במדרסים מהווה את הצעד הראשון בתהליך המניעה.
המדרסים מותאמים לפי מבנה ומנח כף הרגל של הספורטאי ולפי סגנון הריצה שלו.
מטרת המדרס הנה הורדת עומסים מאזורים שונים של כף הרגל ומתן בלימה של הזעזועים באזורים בהם נוצר עומס יתר.
החומרים השונים המשולבים במדרס מאפשרים מינוף של התנועה כך שניתן להוסיף למהירות הריצה ולהוריד במקביל עומסים המופעלים על מפרקי הקרסול והברך.
במקביל ניתן לתקן את נטיית כף הרגל לקריסה פנימית או חיצונית על ידי מעקב וביקורת על המדרסים.

 


מדרסי הספורט החדשים במריו סנטר
שילובים מתקדמים של בלמי זעזועים, משולבים באזורים שונים במדרס, בהתאם למבנה וסוג הפעילות

נעלי ריצה
כיום קיים מבחר רחב של נעלי ריצה, כאשר הדגש העיקרי הוא על בלימת זעזועים ייצוב ומינוף.
יש להקפיד על מספר כללים כאשר באים לרכוש נעלי ריצה:
1. רוחב הנעל - על הנעל להתאים מהרגע הראשון למבנה כף הרגל. במידה והנעל לוחצת בצדדים או באצבעות כדי לבדוק קודם כל האם קיימת מידת רוחב ולא להתפטות לקחת מידת אורך.
ברוב המקרים עלייה במידת האורך תגרום לכך שהרגל לא תשב בצורה אופטימלית בתוך הנעל, וכל פעילות שתתבצע תגביר את העומסים המופעלים על המפרקים.
2. התאמת סוג הנעל לסוג הפעילות - לוודא שהנעל אכן מיועדת לסוג הפעילות בו אתם עוסקים. נעל לא מותאמת פעילות יכולה לגרום נזק, ואף להתפתחות של דלקות עיוותים ועוד.

האבחון המקדים מהווה כלי מניעה ממדרגה ראשונה. לבדיקה וייעוץ ראשוני ללא תשלום הכנסו לדף הפייסבוק שלנו.

 


רחלי קינן אודם
מריו סנטר - המכון לכף הרגל והגב בע״מ

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital