עיריית צפת: “נבלמה ההגירה השלילית”

בעיריית צפת טוענים שההגירה השלילית שאפיינה את המצב בעיר במשך שנים רבות נבלמה. לא מדובר בנתונים רשמיים

במשך שנים רבות צפת ‘הייתה אחת מבין 10 הערים עם ההגירה השלילית הגבוהה ביותר. זאת היתה למעשה הבעת אי אמון של התושבים באפשרות למצוא את עתידם בעיר. עצירת ההגירה השלילית היתה אחד היעדים שהציב ראש העיר, שוקי אוחנה, כשנכנס לתפקידו בנובמבר 2018.

עכשיו, קצת פחות משנתיים לאחר מכן, מסתמן שינוי במגמה, כך נאמר בהודעה לעיתונות שפרסמה עיריית צפת. בהודעה נאמר כי שינוי המגמה הוא תולדה של  שיפור מערכת החינוך, תרבות ופנאי, מגורים ותעסוקה.  

הבעיה בהודעה הזו היא שלא מדובר בנתונים רשמיים של הלמ”ס (לשכה מרכזית לסטטיסטיקה). בהודעת העירייה נאמר כי ההצהרה שיש שינוי מגמה נשענת על נתונים שנאספו על ידי העירייה, כמו הרשמה לבתי ספר, וגם נתונים של משרד הפנים.

נתונים רשמיים הכי עדכניים הם משנת 2018  ומהם עולה כי עזבו את העיר באותה שנה- 1,894 תושבים. על פי הבדיקות שביצעה העירייה עולה כי בודדים עזבו את העיר בשנה האחרונה וזאת בעיקר אוכלוסייה מבוגרת שעברה להתגורר בסמוך לילדיהם. לעומתם, רבים מבני העיר חזרו לצפת או לחילופים בוחנים בימים אלו את האפשרות לשוב לעיר.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “מדובר בנתון משמח ומעודד מאוד, אומנם יש עוד עבודה רבה על מנת להחזיר את צפת לגדולתה אך אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה והציבור חש את זה, הפסיק לעזוב את העיר ורבים מתעניינים בחזרה לצפת. צפת מתחדשת ומציע איכות חיים גבוהה, חינוך איכותי, תרבות ופנאי, מגורים במחירים סבירים ואנו פועלים ליצירת מקומות תעסוקה בתחומים שונים. זה הזמן להגיע לצפת!

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה

המבחן של אוחנה יהיה ב-2022. בשנה זו אמור להתפרסם דו”ח ההגירה היישובית של הלמ”ס, ואז ניתן יהיה להיווכח האם ההצהרות של אוחנה אכן באות לידי ביטוי בשטח.