עושה חיל בין יבשות

נדב רייסברג מקיבוץ דפנה חזר עטור חוויות והישגים מאולימפיאדת הנוער בארגנטינה, לשם הגיע אחרי שהשתתף בתחרויות ומחנה אימונים במספר מדינות באירופה. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

אחד מאירועי הספורט המרשימים של שנת 2018 הוא אירוע שהגיע לסיומו לפני כשבוע וחצי – אולימפיאדת הנוער בבואנוס איירס – בירת ארגנטינה, שבה השתתפו כ-4,000 ספורטאים צעירים מ-206 מדינות, בתחרויות ב-32 ענפי ספורט שונים. שני נציגים היו לאזורנו באולימפיאדת הנוער, שניהם רוכבי אופניים מוכשרים בני 17.5, שהגיעו מקבוצת TNT בהדרכת תומר בארי: איתן לוי מהמושב כנף ו”ספורטאי השבוע” שלנו, נדב רייסברג מקיבוץ דפנה – תלמיד כתה י”ב במגמת איסלם והמזרח התיכון בבית החינוך “הר וגיא”.

רייסברג מתמקד בסגנון רכיבת הרים ומעת לעת מתחרה גם ברכיבת כביש. כבר כמעט עשור שרייסברג עושה חיל ברכיבת אופניים, והוא זכה בתואר אלוף ישראל ברכיבת אופני כביש, הגיע לפודיום מספר פעמים באליפויות ישראל ברכיבת הרים ועשה חיל גם בתחרויות ארציות שונות. בחודשים האחרונים נדב רייסברג מצא את עצמו לא מעט באוויר, בטיסות לעבר יעדים שבהם השתתף בתחרויות ובמחנות אימונים לקראת אולימפיאדת הנוער. בחודש יוני הוא השתתף באליפות העולם לנוער בשוויץ – אותה סיים במקום ה-62 מתוך 115, לאחר מכן השתתף במחנה אימונים בבלגיה ומחנה אימונים בשוויץ, אוסטריה וגרמניה – בשניהם ערך מספר תחרויות. לפני שבוע וחצי חזר עטור חוויות והישגים מבואנוס איירס.

זה הוא. נדב רייסברג, לפני ההמראה לארגנטינה

למסע המדהים שעשה נדב רייסברג היו הרבה תחנות – וכדי שלא נתפזר, נעביר את רשות הדיבור ל”ספורטאי השבוע” שלנו: “אני מרוצה מהביצועים שלי בתחרות בשוויץ. זו הייתה פעם ראשונה שאני מתחרה בקטגוריית נוער, ואני שייך לשנתון הצעיר מבין השניים. בקטגוריית הגיל שלי סיימתי במקום ה-13, כך שאני די מרוצה. אחרי התחרות בשוויץ עשינו מחנה אימונים בבלגיה ברכיבת כביש, זו הייתה פעם ראשונה שלי בחו”ל ברכיבה מהסוג הזה. הטיסו את איתן לוי מטעם איגוד האופניים לתחרויות עם רוכבים בלגים. היה ממש טוב, תחרות ראשונה בכביש בחו”ל סיימתי מקום 26 מתוך 40. בתחרות השניה מקום 12 מתוך למעלה מ-50. תחרות כביש עם תנאים די טובים, לא ירד גשם, קצת קטעים של אבנים משולבים וסיבובים חדים. היו רוכבים ברמה גבוהה של קבוצות פיתוח בלגיות. משם המשכתי עם מספר חברים מהקבוצה למחנה אימונים והשתתפות בתחרויות גביעי עולם באוסטריה, שוויץ וגרמניה. התוצאות לא היו להיט, אבל בסך הכל הייתה חוויה מעצימה וטובה”.

אירופה לרגליו. נדב רייסברג בפעולה

עוברים ל”מנה העיקרית” – השתתפות באולימפיאדת הנוער בבואנוס איירס. רייסברג לא חוסך במילים: “זו הייתה חוויה מדהימה להיות חלק מאירוע ספורט כל כך גדול ואיכותי. היינו שלושה שבועות שם בכפר אולימפי בבואנוס איירס. חוויה גדולה להיות בחיקם של ספורטאים מכל העולם וליצור קשרים עם אנשים מכל העולם. לא הרגשנו שם אנטישמיות, האווירה הייתה ידידותית וספורטיבית. איתן לוי ואני עשינו חמישה ימים של תחרויות זוגות, והגענו לתוצאות טובות: בתחרות הראשונה נגד שעון למרחק 7.1 קילומטר – רכבנו בקצב גבוה וסיימנו מקום 12 מתוך 20. בתחרות כביש קלאסית של 9 הקפות בנות 7.1 קילומטר ומסתיים במקצה בספרינט בסיום – סיימתי במקום ה-11 ואיתן במקום ה-22, שהציב אותנו במקום ה-15. לאחר מכן המשכנו לתחרויות אלמינייטור – כל אחד זינק לבד, מדובר ברכיבת הרים בהקפה של קילומטר עם הרבה סיבובים, עם מדידות זמנים ורק 32 עלו לשמינית הגמר: איתן עלה מהמקום השביעי ואני מהמקום ה-13. זינקנו לשמינית גמר תחרת אלמינייטור, עלינו לממנה לרבע גמר – בשלב זה אני נשרתי ואיתן המשיך עד לחצי הגמר ולגמר – וזכה במקום השלישי. יום אחרי השתתפנו בתחרות בסגנון שורטריק – תחרות הרים קצרה ומהירה עם הקפות קטנו. בחצי גמר זינקנו בנפרד, 40 רוכבים – איתן סיים במקום החמישי ועלה לגמר, אני זינקתי אחריו ועליתי למקום הרביעי. לגמר הגיעו 20 רוכבים – אני סיימתי במקום ה-19, איתן במקום ה-9. לסיום, השתתפנו בתחרות קריטריום – תחרות כביש קצרה עם הקפות קצרות, תחרות אגרסיבית ומהירה, סיימנו 46.5 קמ”ש בממוצע על 43 דקות, איתן סיים במקום ה-15 בספרינט פיניש ואני במקום ה-20 מתוך 40 רוכבים. בשקלול הכללי הצוות הישראלי הגיע למקום תשיעי מתוך 20 נבחרות. אני מאוד מרוצה מהביצועים שלי. הגעתי מחודד ורכבתי ברמה גבוהה. מגיע שאפו גדול לאיתן על ההישגים המדהים שהוא עשה. זו הייתה חוויה שנזכור לנצח”.

גאווה לאומית. חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת הנוער

נדב רייסברג לא שוכח לתת קרדיט לאוהדים הגדולים ביותר שלו: “לשמחתי, התברכתי ב משפחה מאוד תומכת. את האהבה לרכיבה ספגתי מאבי, שהיה רוכב תחרותי, והוא מלווה אותי ותומך בי. לארגנטינה הוא הגיע יחד עם סבא, סבתי החורגת וחבר של המשפחה. זה נתן כח מאוד גדול. המשפחה שלי תומכת בי מוראלית וכספית בצורה מעוררת הערצה. מדובר בענף ספורט יקר, הם לא חוסכים דבר ממני. הם יודעים להרים אותי כשיש נפילות. מודה להם על התמיכה ההדוקה”.

בנוגע לעתיד לנדב רייסברג יש מטרה נעלה: “אני שואף להיות ספורטאי מקצוען. מקווה מאוד לזכות בקריטריון המתאים מבחינת הצבא. יש לי קריטריון ואני צריך לעבור ועדה. אני מכוון לעבר השתתפות באולימפיאדת פריז 2024. אעשה כל מה שאני יכול, כדי להגשים את החלום הזה”.

אלופים אחד-אחד. איתן לוי ונדב רייסברג בכבישי בואנוס איירס