סופר את הדקות לפתיחת העונה

עמרי סופר, שחקן קבוצת מועדון רוגבי גליל עליון, הוא “ספורטאי השבוע” שלנו. על כך בכתבה הבאה.

במועדון רוגבי גליל עליון מחכים בשקיקה לחזרה לטורנירים ולמשחקים, בתקווה שהנחיות משרד הבריאות ומצב הקורונה לא יהוו מכשול. אחד משחקני המפתח של הקבוצה הוא עמרי סופר, בן 37, נשוי + 2 מקיבוץ משגב עם, במקור בן מושב אלון הגליל, שעובד כמנהל ייצור בחברת תרמו פישר.

בקבוצה מעידים כי עמרי סופר הוא לא רק שחקן חשוב במערך של הקבוצה, הוא גם גורם מרכזי בכל הקשור לתחומים נוספים, כפי שמציין מנהל המועדון ושחקן הקבוצה, יניב גרטי: “עמרי הוא אחד השחקנים הוותיקים בקבוצה ומשחק מעל לשש שנים בה. בחיי היום יום הוא בחור רציני, אבל כאשר הוא מגיע לאימונים הוא משלב עבודה באימון עם היותו מלך חדר ההלבשה ודואג תמיד לאווירה טובה וצחוק בקבוצה. עמרי הוא אחד שיעשה במגרש כל מה שהמאמן ירצה ממנו ולרוב גם בצורה טובה, אם זה לשחק 80 דקות ואם זה לעלות מהספסל לדקה, הכל לטובת הקבוצה”.

תסכימו איתנו, שאחרי חוות דעת כזו, יש לנו את כל הסיבות להעניק לעמרי סופר את תואר “ספורטאי השבוע” שלנו. מכאן נעבור לראיון שערכנו עמו.

המציג אינו רופא. עמרי סופר במסיבת פורים



עמרי, מה הביא אותך לענף ספורט לא הכי שגרתי כמו רוגבי? 
הצטרפתי לאחר שנכנעתי ללחץ פיזי מתון משני שחקנים בקבוצה (פוקסי ואמוץ). במקור הצטרפתי בעיקר כדי למצוא לעצמי מסגרת לעסוק בספורט כלשהו ולשמור על כושר מסויים וגם כדי שיפסיקו להציק לי. אחרי חודש כבר התחלתי לשווק את הענף והקבוצה בעצמי”.

איזה מקום הרוגבי תופס בחייך?
“אצלי הרוגבי הוא מה שגורם לחיים שלי לא להיות מעניינים – ולא על רוטינה של עבודה- בית- מיטה- עבודה. פעמיים בשבוע הרוגבי נותן לי אפשרות לצאת מהשגרה הרגילה, לעשות קצת ספורט ובעיקר לפגוש חבורה של 30 “שרוטים” – מי שרוצה להבין על מה מדובר שיגיע לאימון פורים הבא. הקבוצה הזו עומדת על שתי רגליים מאוד חזקות – תחרותית ספורטיבית מצד אחד וחברתית מצד שני”.

מה תוכל לספר על הדינימיקה עם המאמן והחברים לקבוצה?

|הקבוצה הזו זה הרבה מעבר לקבוצת ספורט. זה יותר קרוב לחברות שיש בצוות של לוחמים בצה”ל. במיוחד בימים של הקפאת האימונים במרץ ואפריל, שמנו לב כמה החבר’ה חסרים לנו וניסינו למלא את החלל בקבוצת הווטס אפ, בלקבוע תוכניות למפגשים לאחרי התקופה ובדרכים אחרות”.

יש לו את כל הסיבות לחייך


ממה אתה מרוצה וממה פחות בעונה הזו, בצד האישי ובצד הקבוצתי בעונה שהייתה?
“מבחינה ספורטיבית בשעונה שעברה היתה עלית מדרגה מאוד משמעותית והשנה, למרות שמספר לא קטן של שחקנים מאוד מרכזיים עזבו, הצלחנו לשמר את ההצלחה. מבחינה חברתית הצלחנו לחבר אלינו כמה כוכבים חדשים ששומרים על הרמה הגבוהה של הלכידות ודואגים להרים אותנו ברגעים קשים. מחכים לעונה הבאה להמשיך את קו העליה הזו”.

יודע להיות רציני כשצריך. עמרי סופר לא מוותר על אף כדור (צילום: צחי רייזל)



מה החוויה הכי עוצמתית שהייתה לך עם הקבוצה?
“לפני שנתיים. קודם זה היה ניצחון על אשקלון בגביע במשחק חוץ קשה – אחד מהניצחונות הכי חשובים של הקבוצה שהראה לנו את היכולת האמיתית שלנו לאחר מספר עונות לא מוצלחות”.

איזה ענפי ספורט אחרים עושים לך את זה הכי הרבה?
“סקי כדורגל. שתי הקבוצות האהובות שלי ידעו ימים יותר יפים, מכבי חיפה ומנצ’סטר יונייטד. אני אוהב לשחק במשחקי FIFA”.

איזה ספורטאי הכי מעורר השראה אצלך?
“ריאן גיגס. שיחק כל החיים באותו מועדון ולא עזב אותו בשביל שום דבר (מי שצריך להבין לאן העקיצה מכוונת הבין). מאוד מתחבר לדמות של מייקל ג’ורדן – הסרט שנעשה עליו הוא סרט הספורט הגדול בהיסטוריה”.

מה תאחל לקבוצה לקראת העתיד?
“שנצליח לשלב כמה שיותר שחקנים שגדלו בקבוצת הנוער משתלבים בקבוצה שלנו”.

לסיום, מסר לאומה.

“אם אתה לא תוותר לעצמך- מי יוותר לך?”

משתוקקים לחזור ולשחק. שחקני קבוצת רוגבי גליל עליון