האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter

תוכנית אימונים בכדורסל

מגזין אופניים - האתר השיתופי המוביל לרוכבים
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
פוקצ'ה - מסעדה איטלקית ים תיכוניות במתחם גן הצפון בגליל העליון
view counter
הפיראט האדום - חנות הצעצועים הזולה בצפון!
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
כפיר בן חמו הובלות - הובלת דירות, משרדים, הפצה ושינוע
view counter
מכבסת ורד - אנחנו מכבסים הכל!
view counter
אכסניה ומתקני ספורט כפר בלום
view counter
מוטי חומוס - מסעדת חומוס גלילית
view counter
פאבוס - פאב הבית של הצפון
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
Card Online - כרטיס ביקור דיגיטלי - הנוכחות שלך ברשת!
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
בר בשר - אטליז גורמה ומעדנייה בצומת הגומא
view counter

נקודות טכניות לביצוע קליעה נכונה

מאת: 
רון נווה
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
13.12.08
"קלעי" חייב להיתברך בתכונות האופי הבאות:
בעל יכולת ריכוז מושלמת, ביטחון עצמי, אומץ, שקט נפשי ו-  HARD WORKER
 
 
עמידת מוצא – פישוק רוחב כתפיים (רגל המקבילה ליד הזורקת מעט לפנים), ברכיים כפופות, כתפיים פונות אל הסל, הסנטר נמצא בין שתי הרגליים, עקבים באוויר.

בהכנה לקליעה – לבלום ברכות, נחיתה שטוחה ורכה, עצירה ברגל רגל או בשתי רגליים.

לכל אחד מתאים סגנון אחר. לרגליים חזקות מתאימה עצירה בשתי רגליים. עם רגליים פחות חזקות יש לבלום ברגל רגל.
 
אחיזת הכדור – המרפק צמוד למותן בניצב, מופנה מעט מעלה כאשר הכדור קרוב לגוף. הסיבה: מכאן היציאה נוחה לכדרור, הטעייה, מסירה וקליעה.
 
היד הקולעת – במרכז הכדור, היד השנייה תומכת בלבד, אצבע במרכז הכדור.
 
כף היד – לא בשימוש בעת הזריקה (הכדור "יושב" על האצבעות וכריות כף היד).
 
המרפק –
א. צריך להיות מול הסל ובזווית של כ- 90 מעלות. אם המרפק מופנה החוצה בצורה בולטת, תתבצע תנועה של הדיפה, ויצטרך פיצויי להשארת היד, אלמנט שיסבך את הביצוע. מרפק נמוך מ- 90 מעלות לא יאפשר ביצוע קליעת 
jump   קרוב למגן.
ב. במקרים מסויימים יש לאפשר למרפק לסתות מעט החוצה, זאת במידה ויש קושי גופני לביצוע מרפק ישר.
ג. לאלה שחלשים פיזית יש לאפשר קליעה בתנועה אחת כאשר המרפק נמוך מ- 90 מעלות.
"חלון פתוח" – אפשרות לראות את הסל בשתי עיניים.
 
מבט לסל – (לא מסתכלים על הכדור בזמן שחרור הזריקה). בחירת מטרה לפי הנוחות, למרכז הטבעת הקדמית או האחורית או למרכז הטבעת.
 
סיבוב הכדור – לאחור ע"י האצבעות וכיפוף פרק היד.
 
סיום התנועה – היד מלווה את הכדור. מסלול הכדור יהיה לכיוון שהזרוע מורה (כמו הנחת חפץ על מדף גבוה).

אצבע – היא האחרונה מבין אצבעות שנוגעת בכדור. כף היד משוחררת בסיום התנועה.

 
קצב נכון לקליעה – ביצוע כמעט מכני חזרה על אותה תנועה בכל נסיון קליעה. להקפיד על ברכיים וידיים יחד.
 
קשת בזריקה – היות שבמצב זה יש לכדור סיכוי גדול יותר להיכנס לסל.
 
גוף משוחרר  ולא מתוח בזמן הזריקה. פנים משוחררות, כתפיים משוחררות, יד וכף יד משוחררים בסיום התנועה.
 
יציבות – הראש לא זז במהלך הזריקה והגוף נוטה מעט לפנים (סנטר בקו בירכיים).

הערה: יש להתאים לכל ילד סוג של טכניקת קליעה שתתאים ליכולתו הפיזית, לקורדינצייה ולמבנה גופו. חשוב להפעיל שיקול דעת בתיקון בעיות טכניות. יש לתקן אלמנטים שיעזרו לביצוע אייכותי יותר בטווח הארוך. לא לגעת בטעוייות טכניות שלא ישפיעו בעתיד על אייכות הזריקה. בגילאים בוגרים במידה והשחקן לא עובד לבד על הזריקה, צריך לגעת ולהקפיד רק באלמנטים בסיסיים כמו מצב רגליים, השארת היד, סבוב הכדור, יציבות ורכות.

דגשים נוספים

 
א)  תרגול רב.
ב)  במידה ומחטיאים בניסיון הקליעה, חשוב לאתר את השגיאות ולתקנן מיד.
ג)  תרגול רב מול מראה עם או בלי כדור.
ד)  במידת האפשר במצבים מסוימים יש להשתמש בלוח הסל.
ה)  חשוב לתרגל מול קיר.
ו )  תרגול נעשה בתחילה קרוב לסל ובהמשך לאחר השגת יותר מ- 60% הצלחה מתרחקים מהסל.
ז)   חשוב להבין, בעיקר בגיל צעיר שלעיתים הקפדה על טכניקה נכונה לא תאפשר זריקה איכותית מרחוק,
     עקב בעיית כוח, אך לטווח רחוק, עם תרגול עקבי ביצוע נכון פירושו סל.

ח)  בגילאים בוגרים יותר, המטרה לזרוק בין 100 ל- 500 זריקות ביום.

 

 
קליעתjump 
 
לאחר שליטה בטכניקת ה-set shot  עוברים לקליעת jump.
שחרור הכדור מתבצע בזמן העלייה לסל, הקפיצה גבוהה יותר אך לא קופצים לשיא הגובה. כל שחקן מסגל לעצמו גובה ניתור בו הוא שולט על הגוף.

בברכה
רון נווה ואייל שחורי

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital