ניפצו את תקרת הזכוכית

הפועל ראש פינה הצליחה בתוך פחות משנה לזכות גם באליפות הליגה האזורית וגם באליפות מחוז צפון בליגה ב’ של איגוד הכדורסל. שחקנה הוותיק של הקבוצה, ד”ר קלין שפירא, משתף אותנו בסוד ההצלחה של “קבוצת החודש” שלנו.

קבוצת הכדורסל של הפועל ראש פינה, שהודרכה ע”י אופיר בלחנס, זכתה בשלהי חודש מאי להודעה משמחת מאיגוד הכדורסל: הקבוצה הוכתרה לאלופת מחוז צפון של ליגה ב’, זאת מאחר והגיעה לקו הסיום של העונה עם המאזן הטוב ביותר בליגה – מאזן העומד על 14 ניצחונות והפסד אחד בלבד, שלמעשה סולל את דרכה להעפלה לליגה א’. ההישג הזה מצטרף להישג שלו היו שותפים שחקנים רבים מסגלה של הקבוצה בקיץ 2019 – הזכייה באליפות הליגה האזורית של הגליל העליון.

אחרי שנים של אכזבות בשתי המסגרות, במהלכן לא אחת הגיעה לבאר ולא שתתה ממנה, ראש פינה מצליחה בשנה האחרונה לנפץ את תקרת הזכוכית שלה – ועל כן, אנו שמחים להעניק לקבוצה את תואר “קבוצת החודש”. מעבר לכל אלה, מדובר בקבוצה שמשלבת בתוכה שחקנים מרקעים שונים באוכלוסיה הגלילית, חילוניים ומסורתיים, שחקנים בגילאים שונים וגם שחקנים שבעברם שיחקו בליגות הבכירות כמו ד”ר קלין שפירא – שאליו נגיע בהמשך, שחר נחמיאס ושי קדוש – עוזר מאמן קבוצת מ.ס “דניאל” צפת מהליגה הארצית.

יש אליפות. שחקני הפועל ראש פינה יחד עם המאמן אופיר בלחנס (ראשון משמאל בשורה העליונה) ורכז הספורט במועצה, אבי לוגסי (ראשון משמאל בשורה התחתונה)

לאחר שבחודש שעבר אירחנו בפינת “ספורטאי החודש” את גל קאלו – מנהל האתר שלנו, שמשחק כרכז ומשמש כמנהל הקבוצה, אנו שמחים לארח היום את ותיק שחקני הקבוצה, ד”ר קלין שפירא בן ה-72, שפרש לגמלאות לפני ארבע וחצי שנים, לאחר עשרות שנים של עבודה מסורה ומקצועית במרכז הרפואי “זיו” בצפת – כמומחה לכירורגיה וכסגן מנהל המרכז.

שפירא, שטרם נסיעתו בשנות ה-70 לאיטליה ללימודי רפואה שיחק במכבי ת”א, הוא דמות מאוד מיוחדת בקבוצה ומלווה אותה שנים רבות. הוא אמנם לא עולה בחמישייה וגם לא לדאנקים, מסתפק בדקות המשחק שניתנות לו בהתאם לסיטואציה, אך תמיד שמח להיות חלק מהקבוצה, לארח את השחקנים למסיבות סיום העונה, להצטרף לחבר’ה לארוחה טובה בפיתה או בלאפה אחרי משחקי החוץ, מקפיד להגיע לאימונים ולמשחקים הפנימיים בימי שישי באולם “הפיס” שבמושבה.

ד”ר קלין שפירא הוא האיש שיכול להעיד בצורה העמוקה והטובה ביותר על פועלה של הקבוצה: “מה שמייחד את הקבוצה – שהיא מורכבת מחבר’ה טובים, שאתה נהנה להיות איתם גם מחוץ למגרש. אמנם אני לא בקבוצת הגילאים של רובם, אבל אני אישית לא מרגיש פער גילאים ומרגיש חלק מהם. יש קבוצות שצעקות ומריבות הם חלק מההווי, החבר’ה בקבוצה שלנו מאוד נחמדים ורגועים, חבר’ה על הכיפאק, כל אחד מפרגן לחברו. לאורך השנים הקבוצה שמרה על הייחודיות שלה, ידעה לקלוט מצטרפים חדשים ויצרה אווירה טובה”.

שפירא מרוצה מהמקום שלו בקבוצה: “אני בשלב כזה שאני בא לשמר משהו מהיכולת הגופנית שלי. אני שמח שהחבר’ה האחרים מראים אתלטיות, בעוד שאני יותר במדרון. אני שמח שאני יכול להיות איתם. מבחינתי, אני מודע ליכולות ולמגבלות שלי ואין לי טענות בנוגע לדקות משחק או למעמדי. שמח על הזכות להיות חלק מהקבוצה”.

התגעגע למגרש. ד”ר קלין שפירא

אז מה עשה את ההבדל בשנה האחרונה לדעתו של ד”ר קלין שפירא? הנה לכם דעתו: “בגדול, הליגה לא הייתה ברמה גבוהה במיוחד, החבר’ה הצליחו להתעלות ברגעים פחות נוחים, שמרו על הרצון העז לנצח, הביאו הקרבה, הוכיחו בגרות וסולידריות וספורטיביות. ניצחנו את מכבי כרמיאל, היריבה העיקרית שלנו במאבק האליפות – שאותה היינו אמורים לארח גם בסיבוב השלישי. אני מאמין, שגם אם העונה לא הייתה מסתיימת בשלב מוקדם, היינו זוכים באליפות, כי פשוט היינו הכי טובים בליגה”.

כך חוגגים אליפות. שחקני הפועל ראש פינה בערב בשרי, חצר ביתו של ד”ר קלין שפירא

בשלב זה טרם ברור לאן פניה של הקבוצה. לעת עתה היא נרשמה לליגה א’, אך לא מן הנמנע שהיא תפרוש מליגות איגוד הכדורסל. ד”ר קלין שפירא נותן את דעתו בעניין: “המיקום הגיאגורפי שלנו מצריך מאיתנו להקדיש לא מעט זמן לנסיעות למשחקי חוץ. בליגה ב’ חלק גדול מהקבוצות לא ברות תחרות, זה מאבד את הפן הספורטיבי ולא מעלה את המוטיבציה לעשות נסיעות בחורף למשחקים שאתה רק מחכה שייגמרו, כדי לאכול את השווארמה או הסמבוסק של אחרי המשחק. כבר בתחילת העונה הייתה החלטה עקרונית שלא נירשם לעונה הבאה. נמשיך להיפגש שלוש פעמים בשבוע לאימונים ומשחקונים. עכשיו, כשנוצרה האפשרות לעלות לליגה א’, החליט אבי לוגסי – רכז הספורט במועצה, להשאיר לנו את הסיכוי להשתלב שם ולכן הקבוצה נרשמה. בגדול, יש חבר’ה שטענו שזה אתגר לשחק ברמה גבוהה יותר ושזה קוסם לחבר’ה צעירים שרוצים להתקדם ולהכיר דברים חדשים, אך כעת זה דורש מהם הרבה יותר מחויבות ממה שנדרש בליגה ב’. יש רצון לשמור על הצביון של הקבוצה, אך יש גם חשש מלהיות שק חבטות בליגה א’. יש מכלול של שיקולים ולבטים בשלב זה. אני באופן אישי הייתי שמח אם תהיה ליגה אזורית בחורף ונהיה חלק ממנה. לדעתי, הליגה האזורית היא מסגרת מצוינת מבחינת הרמה ומבחינת הארגון והספורטיביות”.

מחכים לשובה של הליגה האזורית. שחקני ראש פינה חוגגים אליפות בליגת הקיץ שעברה יחד עם ראש המועצה, מוטי חטיאל