השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
עדיין לא הגעתם לחנות החיות שלנו? אצלנו תגלו עולם ומלואו עבור בעלי החיים שלכם. אנימל ק"ש - ציוד ומזון לחיות מחמד
view counter
DA-Vision
view counter

טורים אישיים שונים

Dr. Cell - מעבדה סלולרית לתיקון טלפונים סלולריים וסמארטפונים וחנות אביזרים
view counter
צ'יז פיצה - Cheese Pizza
view counter
יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
אנימל קריית שמונה - חנות ציוד ומזון לחיות מחמד
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
פיצה בכפר - שאר ישוב
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter

משמעת ספורטיבית: כושר גופני וכל מה שביניהם

מאת: 
אפרים בן ארי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
01.02.13

סוף סוף אנחנו מתחילים לעכל את העובדה שבהשוואה לשחקן הישראלי היכולת הגופנית הגבוהה של השחקן האירופאי אינה קשורה לגנטיקה, ארץ מוצא, מזג האויר או כל סיבה או תרוץ אחר. להמחשה, הנה מספר דוגמאות:
                        
 
מה עושה שחקן ישראלי לעומת אירופאי במהלך המשחק
 
                מרחק כללי שעבר        מס' ספרינטים עד 10 מ'       מס' ספרינטים מעל 10 מ'   
ישראלי       7500 מטר                20                                   16                         
אירופאי      10500 מטר              28                                   24                         
 
במילים פשוטות, בהשוואה לקצב המשחק של השחקן האירופאי, יכולתו הגופנית של השחקן הישראלי מספיקה בקושי למחצית אחת. אז מדוע ההבדל כה משמעותי? התשובה היא, הכל תלוי במשמעת ספורטיבית. והעקרון מאד פשוט- כמו דלק שאינו מתאים למכונית שלך כך חוסר משמעת ספורטיבית אינו מאפשר לבצע אימונים באינטנסיביות גבוהה וכמובן שהכושר הגופני נשאר נמוך. וזה כל הסיפור. 
 
אחד הגורמים החשובים ביותר במסגרת משמעת ספורטיבית הוא תזונה.
הטבלה המופיעה מטה מייצגת עקרונות בלבד של מערך תזונה בהתאם לגיל.

מובן מאליו שחובה  לבצע שינויים והתאמות לעונות השנה, מבנה גוף, עומס אימונים, בדיקות הדם, נתונים גופניים, תפקיד במגרש, מערך שעות הלימודים, סדר יום-יומי וגורמים אחרים (צמחוני, רגישות וכו').   
 
קבוצות המזון                                     גיל 10-12        גיל 13-15        גיל 16 ומעלה
דגנים וקטניות:                                   3-4 מנות          5-7מנות            8 מנות ויותר
מנה אחת = 50 גרם של

אורז מלא, תירס, פסטה מחיטה                     
מלאה, שעועית, סויה, אפונה.
פרוסת לחם מחיטה מלאה=30 גרם
ירקות:                                               3-4 מנות         5-6 מנות           7 מנות ויותר
מנה אחת=מלפפון בינוני, עגבניה בינונית,

                                                                                                                                               

מוצרי חלב:                                        1 מנה             1 וחצי מנות        4 מנות
מנה אחת=כוס חלב, 50 גרם קוטג.
יוגורט, ביו או מעדן.
פירות:
מנה אחת=פרי בינוני                             2 מנות            3-4 מנות            5 ויותר
 
בשר וביצים:                                      1 מנה             מנה וחצי             2 מנות
מנה אחת=100 גרם עוף, הודו,בקר,

פסטרמה או 2 ביצים  

הערה: ניתן להשתמש במאמר זה בתנאי שהפרטים של הכותב הרשומים מטה יופיעו.

 


ד"ר אפרים בן ארי - פיזיולוגיה של המאמץ
054-4773623

efraimbenari@gmail.com

www.superfit.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital