מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
מגוון מבצעים והנחות במיוחד לגולשי וספורטאי גליל עולה. סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter

טורים אישיים שונים

יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter
וויקסר - פיתוח ובניית אתרים לעסקים, יזמים, עצמאים
view counter
Sweat Box קריית שמונה - אימון פונקציונאלי במתחם כושר חדשני בגליל העליון
view counter
טקיאר מזגנים - מערכות מיזוג וקירור אויר מתקדמות
view counter
מגזין אופניים - האתר השיתופי המוביל לרוכבים
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
Dr. Cell - מעבדה סלולרית לתיקון טלפונים סלולריים וסמארטפונים וחנות אביזרים
view counter
הרפתקה בראש פינה
view counter
מדרסי העטלף
view counter
מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
בר בשר - אטליז גורמה ומעדנייה בצומת הגומא
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter

משמעת ספורטיבית: כושר גופני וכל מה שביניהם

מאת: 
אפרים בן ארי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
01.02.13

סוף סוף אנחנו מתחילים לעכל את העובדה שבהשוואה לשחקן הישראלי היכולת הגופנית הגבוהה של השחקן האירופאי אינה קשורה לגנטיקה, ארץ מוצא, מזג האויר או כל סיבה או תרוץ אחר. להמחשה, הנה מספר דוגמאות:
                        
 
מה עושה שחקן ישראלי לעומת אירופאי במהלך המשחק
 
                מרחק כללי שעבר        מס' ספרינטים עד 10 מ'       מס' ספרינטים מעל 10 מ'   
ישראלי       7500 מטר                20                                   16                         
אירופאי      10500 מטר              28                                   24                         
 
במילים פשוטות, בהשוואה לקצב המשחק של השחקן האירופאי, יכולתו הגופנית של השחקן הישראלי מספיקה בקושי למחצית אחת. אז מדוע ההבדל כה משמעותי? התשובה היא, הכל תלוי במשמעת ספורטיבית. והעקרון מאד פשוט- כמו דלק שאינו מתאים למכונית שלך כך חוסר משמעת ספורטיבית אינו מאפשר לבצע אימונים באינטנסיביות גבוהה וכמובן שהכושר הגופני נשאר נמוך. וזה כל הסיפור. 
 
אחד הגורמים החשובים ביותר במסגרת משמעת ספורטיבית הוא תזונה.
הטבלה המופיעה מטה מייצגת עקרונות בלבד של מערך תזונה בהתאם לגיל.

מובן מאליו שחובה  לבצע שינויים והתאמות לעונות השנה, מבנה גוף, עומס אימונים, בדיקות הדם, נתונים גופניים, תפקיד במגרש, מערך שעות הלימודים, סדר יום-יומי וגורמים אחרים (צמחוני, רגישות וכו').   
 
קבוצות המזון                                     גיל 10-12        גיל 13-15        גיל 16 ומעלה
דגנים וקטניות:                                   3-4 מנות          5-7מנות            8 מנות ויותר
מנה אחת = 50 גרם של

אורז מלא, תירס, פסטה מחיטה                     
מלאה, שעועית, סויה, אפונה.
פרוסת לחם מחיטה מלאה=30 גרם
ירקות:                                               3-4 מנות         5-6 מנות           7 מנות ויותר
מנה אחת=מלפפון בינוני, עגבניה בינונית,

                                                                                                                                               

מוצרי חלב:                                        1 מנה             1 וחצי מנות        4 מנות
מנה אחת=כוס חלב, 50 גרם קוטג.
יוגורט, ביו או מעדן.
פירות:
מנה אחת=פרי בינוני                             2 מנות            3-4 מנות            5 ויותר
 
בשר וביצים:                                      1 מנה             מנה וחצי             2 מנות
מנה אחת=100 גרם עוף, הודו,בקר,

פסטרמה או 2 ביצים  

הערה: ניתן להשתמש במאמר זה בתנאי שהפרטים של הכותב הרשומים מטה יופיעו.

 


ד"ר אפרים בן ארי - פיזיולוגיה של המאמץ
054-4773623

efraimbenari@gmail.com

www.superfit.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital