מושיקו רוצה גביע

למושיקו נתן, שחקן ההגנה של ותיקי עירוני קרית שמונה, חלק גדול בהגעה של קבוצתו לחצי גמר הגביע. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

קבוצת ותיקי עירוני קרית שמונה – שמודרכת ע”י כדורגלן העבר, איציק מנחם ומורכבת מכדורגלנים שגדלו במחלקת הנוער של הפועל קרית שמונה המיתולוגית ורבים מהם שיחקו בקבוצות מהליגות הנמוכות באזור, חזרה העונה לפעילות אחרי תקופה ממושכת של השבתת הליגה בשל משבר הקורונה. בליגה המקוצרת, שארכה 10 מחזורים, היא הגיעה למקום השני במרחק 4 נקודות מהאלופה, בניטה קרית שמונה. במשחקי הגביע הצליחה הקבוצה להגיע עד לשלב חצי הגמר ובשבוע הבא תתייצב למשחק מאתגר מול ותיקי ראשון לציון. המשחק ייערך בחדרה ובקבוצה הצפונית מקווים לחזור הביתה עם ניצחון ועם כרטיס למשחק הגמר.

רגע לפני שמגיעים לכל זה, זרקור על שחקן ההגנה הבולט של הקבוצה – מושיקו נתן, שמשחק לרוב כמגן ימני וכבלם, אך בעת הצורך הוא מוצא את עצמו בעמדות נוספות. אפילו שוער הוא היה באחד ממשחקי הקבוצה. מושיקו נתן, בן 40 מקרית שמונה, נשוי ואב לארבע בנות, משחק כבר שמונה שנים בקבוצה. בעבר שיחק בהפועל צפת ומ.ס חצור. נתן הוא דמות ידועה בכדורגל בעיר קרית שמונה, בימים אלה הוא חלק מקבוצה בליגת קט רגל אזורית הנערכת בצפת. בעבר השתתף בקביעות בליגות האזוריות של הגליל העליון. עבורו כדורגל הוא חלק בלתי נפרד בחיים.

כשביקשנו משרון מנחם, שחקן ומנהל הקבוצה, לבחור בשם הקבוצה את “ספורטאי החודש”, הבחירה הייתה במושיקו נתן וזה הנימוק: “אין ספק שהכי מגיע למושיקו. לאורך כל העונה מושיקו שומר על יציבות והיה לאחד המצטיינים של העונה. מושיקו איתנו כבר שנים רבות, אפשר להגיד שהוא חי ונושם את הקבוצה על המגרש ומחוצה לו. הוא תמיד שם כשצריך אותו. אנחנו בישורת האחרונה והוא בכושר מצויין. יש לו המון נקודות זכות בכך, שהקבוצה הגיע למעמד חצי גמר הגביע. מבחינה חברתית הוא שם בשביל כולם – תומך, עוזר והראשון להתנדב כשצריך. מושיקו הוא נכס לקבוצה”. אחרי מילים כאלה, כל שנותר לנו, להמשיך לראיון קצר שערכנו עם מושיקו נתן.

שחקן הנשמה של הקבוצה. מושיקו נתן



מושיקו, מאיפה התשוקה הזו לכדורגל?

“אני ווינר בנשמה, אוהב כדורגל ומבחינתי כל הזדמנות שיש לשחק – אני קופץ עליה. אני שמח שיש לי את הזכות להיות חלק מקבוצה עם חבר’ה כל כך טובים, זה הרבה מעבר לקבוצה. אנחנו פותחים את הבוקר בווטסאפ הקבוצתי עם ברכת בוקר טוב, מקבלים את השבת עם ברכת שבת שלום. אנחנו אוהבים לבלות יחד גם מחוץ למסגרת הקבוצתית, ככה שיש לי את כל הסיבות להנות מכדורגל. בהזדמנות הזו, אני מרגיש צורך לשבח את איציק ושרון מנחם ואבנר דהן על העבודה המסורה שלהם לגיבוש הקבוצה, את התרומה של כל אחד מהשחקנים לאווירה הטובה, את מישל מויאל המעסה שנותן מעל ומעבר מעצמו, אלי מלכה – הספונסר שלנו שדאג לנו לתלבושת. בלעדיהם זה לא היה מצליח”.

בהתחשב בזה שאת מוקף באשה וארבע בנות בבית, איך מתקבל החיבור שלך לכדורגל?

“בפרגון גדול ובאהבה. יש הבנה גדולה לעניין”.

מה היה חסר לכם בעונה הזו, כדי לזכות באליפות?

“בגדול, הייתה ליגה קצרה ועם מעט קבוצות. שחקני מפתח שלנו כמו האחים אלעד ונתי גולני ושלומי אלימלך חסרו לנו בלא מעט משחקים, כך גם שחקנים שבגלל בידודים ואילוצים שונים נעדרו ממשחקים. עדיין עשינו עונה יפה, סיימנו במקום השני, הגענו למשחקי שמינית גמר אליפות המחוזות ודווקא במשחק מצוין שלנו בסכנין הפסדנו. הגענו למשחקי חצי גמר גביע המחוזות”.

אחד מימין ואחד משמאל. מושיקו נתן ומיקי ממן – צמד המגינים של הקבוצה




איך זה לראות את היריבה העירונית חוגגת אליפות?

“אני מפרגן באהבה לחברים היקרים מבניטה. הם זכו באליפות וראויים לה. אנחנו חברים טובים גם במגרש וגם מחוצה לו. כמובן שיש את הרצון בדרבי לנצח ולפעמים יש קצת אמוציות כחלק מהמשחק, אבל בסך הכל הכללי, יש פרגון הדדי וחברות טובה וכיף שיש שתי קבוצות בעיר”.

אפרופו זהות מקומית, איך החיבור שלך עם עירוני קרית שמונה?

“האמת שאני עוקב מרחוק. שמחתי לראות את הקבוצה מצליחה בעונה שעברה ונותנת במה לשחקנים מהאזור שצמחו בה מגיל צעיר, כמו אורי דהן ועידן נחמיאס. אני אשמח הרבה יותר אם אראה יותר ביטוי לשחקנים מהאזור. יש לנו הרבה חבר’ה מוכשרים כאן בסביבה ולא צריך להעמיס את השורות בהרבה שחקנים מבחוץ. אני מאוד מקווה בשביל רון פרץ, שימשיך לקבל דקות גם בליגה ויוכיח את עצמו. אני מאחל לקבוצה המון הצלחה”.

שבוע הבא משחק חצי גמר גביע. איך התחושות?

“התרגשות גדולה. אנחנו יודעים שנשחק מול קבוצה איכותית, שאתמול ניצחה במשחק חצי גמר אליפות המחוזות. קבוצה שמשחקים בה שחקנים ששיחקו בעבר בליגת העל, כמו אייל בן עמי וארז מסיקה. אתגר גדול. עצם ההגעה לחצי הגמר זו היסטוריה מבחינת העיר, אבל אנחנו שואפים ליותר מזה ומקווים לעשות את מה שלא עשינו בתור חבר’ה צעירים – לזכות בגביע. בהזדמנות זו, אמסור בשמי ובשם הקבוצה תודה ליורם ממן – מחזיק תיק הספורט בעירייה, שדואג לנו למימון להסעה למשחק ומגלה המון אכפתיות והתעניינות בנו”.

יש כבר מחשבות לגבי העונה הבאה?

“נרשמנו לליגה מטעם ההתאחדות לכדורגל, ליגה שישחקו בה 16 קבוצות מכל אזור הצפון. אנחנו אוהבים את המסגרת של הליגה המחוזית, אבל מחפשים אתגר יותר גדול ורמה יותר תחרותית במשחקים. מקווים לזכות בגביע ולהגיע לעונה הבאה עם אנרגיות שיא”.

רוצה לחזור לקרית שמונה עם גביע. מושיקו נתן וביתו