לקרית שמונה מן אללה

עבדאללה חליחל כבש בשבוע שעבר את השער שעשה עבור עירוני קרית שמונה את ההבדל במשחק מול סקציה נס ציונה, השער שמנע ממנה לרדת לליגה הלאומית. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע” שלנו.

עירוני קרית שמונה עברה בשבוע שעבר את השבוע הדרמטי ביותר בתולדותיה. ביום ראשון היא נחלה הפסד 2:0 במשחק החוץ מול בני יהודה ת”א, בעוד שסקציה נס ציונה ניצחה את הפועל כפר סבא 0:1 – מה שהביא את קרית שמונה למחזור האחרון של העונה, כשהיא עם הגב אל הקיר והיא מוכרחה לנצח את סקציה נס ציונה כדי להישאר בליגת העל. כל תוצאה אחרת דינה ירידה לליגה הלאומית. אחרי מחצית ראשונה לחוצה, שבה ניכר היה לראות שמאליק פוסטר פשוט לא מתאים להיות שחקן רחבה, שלח קובי רפואה למערכה בפתיחת המחצית השניה את החלוץ הצעיר עבדאללה חליחל, שתוך חמש דקות גמל לו ולקבוצה עם שער, שסלל את דרכה של קרית שמונה לניצחון 0:1 דרמטי ולהישארות עונה נוספת בליגת העל. לחליחל היה זה שער שליש העונה בקבוצת הבוגרים ולנו יש את כל הסיבות להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

מה שכדור ברשת יכול לעשות. עירוני קרית שמונה חוגגת את כיבוש השער של עבדאללה חליחל

עבדאללה חליחל, בן 19 וחצי מהכפר גוש חלב, הוא תוצר משובח של מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. השחקן עשה את צעדיו הראשונים בכדורגל בבית ספר לכדורגל בכרמיאל בניהולו המקצועי של מאמן הכדורגל אבי גיסברג, שמהווה שלוחה של מכבי חיפה. כשהיה בן 11 חווה השחקן טרגדיה אישית קשה, כשאביו קארים, שהיה דומיננטי מאוד בחיייו ובדחיפתו לכדורגל, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת לב. האב המתין להשתלת לב, אך לא זכה לה. מרגע זה הפך אחיו חסן – ייבדל לחיים ארוכים, לדמות משמעותית בדחיפתו בכדורגל.  הצטיינותו של השחקן הצעיר והמוכשר הביאה אותו להשתלבות בקבוצת ילדים ב’ של מכבי חיפה, אלא שהנסיעות הארוכות עם כל מה שכרוך בהם מבחינת זמן וכסף, אילצו את השחקן ואת משפחתו לחשב מסלול מחדש. ידיד המשפחה, אהרון דמרי – אוהד מושבע של עירוני קרית שמונה, שמוכר לרבים כפעיל חברתי עם נשמה גדולה וכאיש תקשורת במקומונים בקרית שמונה, לקח על עצמו לחבר בין השחקן לעירוני קרית שמונה. דמרי הביא את הילד עבדאלה חליחל לאימון בקבוצת ילדים א’ של קרית שמונה, השחקן הרשים את המאמן חנן תורג’מן ומכאן החלה דרך ארוכה ורצופה עד לקבוצת הבוגרים, כשחליחל הופך יחד עם רון פרץ לצמד כובש, שמדי עונה מוביל את קבוצת שנתון 2001 של קרית שמונה להצלחות. 

כל שער שהוא כובש מוקדש לאביו. עבדאללה חליחל לאחר כיבוש השער בשבוע שעבר

כשהיה בשנתון נערים ב’ עבר יחד עם הקבוצה לראשונה לשחק בליגה בכירה. הקבוצה שיחקה במחוז הצפוני של הליגה הארצית לצד קבוצות ממועדונים בכירים כמו מכבי נתניה, בית”ר טוברוק, הפועל רעננה ועוד. קרית שמונה תחת הדרכתו של אילן עזריה, מצאה את עצמה בסיבוב הראשון בצמרת הגבוהה, הרבה בזכות השערים של חליחל ופרץ. בסיבוב השני שני השחקנים הוקפצו לעזור לקבוצת נערים א’ במשימת ההישרדות של ההישארות בליגת העל, מה שגרם לירידה ברמת ההישגיות של קבוצת נערים ב’, אך סייע לקבוצת נערים א’ להישאר בליגה הבכירה. בעונה שלאחר מכן, בקבוצת נערים א’, הנטל על כתפיו של חליחל גדל, שכן הקבוצה שיחקה בליגת העל וכבר במחזור הראשון איבדה למשך כל העונה את רון פרץ, שקרע את הרצועות כבר במחזור הראשון של העונה. באותה עונה, שבה הקבוצה נאבקה על חייה בליגה, עבדאללה חליחל כבש 18 שערי ליגה ו-6 שערים במשחקי הגביע – ועזר לקבוצה רבות להישאר. ההצטיינות סללה את דרכו של השחקן לנבחרת הנערים בעונה שקדמה לזו האחרונה עלה לקבוצת הנוער והצליח להשתלב בה בהצלחה, כשאת העונה הוא מסיים כמלך שעריה עם 11 כיבושים. ההצטיינותו של חליחל הובילה לזימונו  לנבחרת הנוער, כשמאזנו בתשע הופעות במדי נבחרות הנערים והנוער עומד על שער אחד במדי נבחרת הנוער. בעונה האחרונה עבדאללה חליחל כבש 5 שערי ליגה ושער אחד בגביע המדינה במדי קבוצת הנוער, ששיחקה שני שלישים מהעונה. במקביל השתלב מעת לעת בקבוצת הבוגרים, בהופעת הבכורה שלו כבש שער מצמק בדקה האחרונה של המשחק מול מכבי חיפה, שער שאותו הקדיש עם דמעות בעיניו לאביו ז”ל. עם חזרת הקבוצה לפעילות במשחקי הפלייאוף התחתון עבדאללה חליחל הפך לשחקן דומיננטי בקבוצה, שותף בשישה משחקים – בשניים מהם רשם הופעה מלאה דווקא במשחקי ההפסד מול הפועל חדרה ובני יהודה ת”א. במשחק מול מ.ס אשדוד עלה כמחליף בדקה ה-71 וכבש שער כעבור 14 דקות ובשבוע שעבר כבש את שער הזהב מבחינתו – שער ששווה הישארות בליגת העל.

כדורגל: חליחל חתם ל-5 עונות בק"ש
גם לנבחרות הוא הגיע. עבדאללה חליחל עם אימונית של נבחרת ישראל

מי שמלווה מקרוב את עבדאללה חליחל במשך השנים הוא אהרון דמרי, שמשתף אותנו בתהליכים שעבר השחקן במשך השנים בעירוני קרית שמונה: “לפני כשמונה שנים לערך פנו אלי ממשפחתו של עבאדללה חליחל בבקשה להעבירו ממכבי חיפה לקרית שמונה. לאחר שדיברתי עם אמו של השחקן ועם השחקן בעצמו הבנתי כי עבאדללה נחוש בדעתו לשחק אך ורק בקרית שמונה. שמחתי לשמוע זאת ומיד פעלתי בכל המישורים עם כל העזרה שיכולתי לקבל. אחרי מאמצים לא קטנים הצלחנו להעביר את עבדאללה לקרית שמונה. עבדאללה שיחק ברצף מקבוצת ילדים א’ בכל הקבוצות ובכל עונה היה מלך השערים והשחקן המצטיין. המאמן אילן עזריה, שהיה חלוץ מצטיין, עזר לשחקן ללטש את יכולותיו מבחינה טכנית. כיום עבדאללה משחק בקבוצה הבוגרת ומראה בכל הזדמנות כי קריית שמונה הרוויחה חלוץ 9 אמיתי, מקצוען, אחראי, ומעל הכל חלוץ שלא היה זמן בעיר הצפונית. בטוחני כי עבדאללה יגיע רחוק מאוד, הוא מקצוען, נחוש להצלחה, משמעת עצמית גבוהה, חזק מאוד פיזית וחכם. מכאן אאחל לשחקן את ברכתי להצלחה ענקית”.

תולדות חייו

יניב לביא, שאימן את השחקן בעונה שעברה בקבוצת הנוער, אחרי שתומר קשטן הוקפץ לקבוצת הבוגרים, בהחלט מתרשם מיכולותיו של השחקן, אך לדעתו עדיין מוקדם להגביה ציפיות לגבי השחקן: “עבדאללה הוא סקורר אמיתי, יודע לתת גולים, יש לו תנועה נכונה במגרש וגם יכולת מסירה טובה. עבדאללה אוהב מאוד כדורגל והוא מאוד תחרותי – אבל לפעמים זה הוציא ממנו אמוציות מיותרות. אני יכול להגיד שהוא גילה שיפר בעניין הזה בעונה שעברה. אני מאוד אוהב את עבדאללה וחושב שהוא צריך לעבוד קשה, כדי לשפר טכניקה ומשחק עם הגב לשער. הוא בשלב של מעבר מנוער לבוגרים, זה שלב לא קל שצריך להתמודד עם הרבה קשיים. אם הוא יקבל את התמיכה המתאימה ואם הוא יתנהל נכון מבחינה מקצועית ומנטלית, בהחלט יש לו סיכויים טובים להמשיך את ההתקדמות שלו גם בקבוצת הבוגרים. אני מאחל לו המון הצלחה”.

עבדאללה חליחל חתם בשלהי השנה האזרחית הקודמת על חוזה לחמש עונות בעירוני קרית שמונה. אחרי שכבש שלושה שערים בקבוצת הבוגרים הוא ללא ספק יגיע לעונה הבאה מוכר יותר ויילקח ברצינות גדולה ע”י שחקני ההגנה של הקבוצות היריבות. כמו שאמר יניב לביא, הרבה אתגרים ומבחני אופי יעמדו בפניו של חליחל. אנו נמשיך לעקוב ונחזיק אצבעות להצלחתו.

עונת מבחן בפתח. עבדאללה חליחל חוגג כיבוש שער מול מ.ס אשדוד