כל יחידות הדיור במחיר למשתכן שווקו

על פי תוצאות המכרזים לבניית דירות במסגרת ‘מחיר למשתכן’ בשכונת יובלים קרית שמונה, התברר שכל יחידות הדיור שווקו בהצלחה

איור: משרד השיכון

מנהל רמ”י (רשות מקרקעי ישראל) עדיאל שמרון, מנהל מרחב צפון תמיר ברקין וצוותי הרשות קיימו השבוע ישיבת עבודה וסיור בקריית שמונה כדי לקדם פרויקטים ולסייע בהמשך פיתוחה של קריית שמונה.

במהלך הסיור הפתיע עדיאל שמרון את הנוכחים כאשר בישר שהתקבלו תוצאות המכרזים לבניית דירות במסגרת ‘מחיר למשתכן’ בשכונת יובלים, וכי כל יחידות הדיור שווקו בהצלחה.

הבשורה הזו מעידה הן על השכונה והן על תוכנית מחיר למשתכן. התברר שהביקוש לדיור בשכונה אינו רק בשיווק של בנה ביתך, או בקוטג’ים, אלא גם בבנייה הרוויה.

צילום: עיריית קרית שמונה

התוכנית של מחיר למשתכן, שיזם שר האוצר הקודם, משה כחלון, זכתה לביקורת רבה מאז הושקה, אולם בשטח יש ביקוש לדירות בתוכנית הזאת גם בפריפריה, ותוצאות ההגרלה בקרית שמונה ממחישות שכאשר מציעים לזוגות צעירים דירה במחיר שפוי, הם לוקחים את ההזדמנות בשתי ידיים.

בביקור של הנהלת רמ”י  הציגו אנשי העירייה בפני האורחים חסמים בירוקראטיים שקיימים בתחומים של התחדשות עירונית והתחדשות אזורי התעשייה.

סוכם כי מטה הניהול הבכיר ברמ”י ייבחן דרכים לאפשר לרשות המקומית לממש את נכסיה על ידי שילוב פעילות לפיתוח כלכלי המשולבת עם פעילות חינוכית קהילתית כדוגמת מעבדות מחקר, אקסלרטור ועוד.

מנהל מרחב צפון ברמ”י, תמיר ברקין, בישר כי רמ”י תעמיד לטובת העיר יועץ כלכלי אשר יבנה בשיתוף עם העירייה תוכנית לשיווק מוצלח של מגרשי תיירות, מסחר ותעסוקה בשכונת יובלים ובאזור פארק המטוס.

סיור עם מנכ”ל רמ”י, צילום: עיריית קרית שמונה

בתום ישיבת העבודה יצאו הנוכחים לסיור בקריית שמונה כדי להתרשם מפרויקטים בתכנון ובביצוע כמו פארק המטוס, מרכז רפואי בצומת מצודות, התחדשות עירונית במרכז העיר (בית אשר ומתחם הסטודנטים B), פרוייקט שיקום הר הזבל באזור התעשייה הצפוני ושכונת יובלים שנמצאת בתהליכי אכלוס ראשונים.

ראש העיר אביחי שטרן, אמר במהלך הביקור:  “אני מודה למנהל רמ”י עדיאל שמרון ולמנהל המחוז תמיר ברקין על כך שהם רואים את קריית שמונה כעיר בעלת חשיבות לאומית ואזורית. אין לי ספק כי יחד נמשיך לפעול להסרת החסמים למימוש הפרויקטים שהעיר צמאה להם כדי לממש את הפוטנציאל האדיר שלה”.

סגן ומ”מ ראש העיר אופיר יחזקאלי, התייחס לנושא אההתחדשות העירונית ואמר:  “עד היום הממשלה נתנה פתרונות להתחדשות עירונית שעבדו רק באזורי הביקוש. אנחנו חוזרים ומדגישים כי עבור קריית שמונה וישובים נוספים בגליל יש לחשוב על פתרונות אחרים ויצירתיים. אני משוכנע כי הנהלת רמ”י תצעד עימנו יד ביד בנושא זה”.