גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
מייסטר שיווק פירות
view counter
הגיע הזמן להצטרף למרכז האיכותי בצפון לשיעורי ריקוד לילדים, נוער ובוגרים. בית המחול - מקצוענות ללא פשרות ויחס אישי מכל הלב
view counter

כיצד להימנע מפציעות ספורט

מאת: 
דן אלתרמן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
13.06.15

בשנים האחרונות עולה המודעות בקרב הציבור הרחב לביצוע שוטף ורציף של פעילות גופנית מכל סוג. הפעילות הספורטיבית תורמת לחילוף חומרים תקין בגוף, להעלאת האדרנלין ולשמירה על מורל גבוה. ברמת העיקרון ניתן לומר שכאשר אדם מסוים מחליט לבצע פעילות גופנית כחלק משמירה על אורח חיים בריא ומאוזן, אין בעצם חשיבות רבה לסוג הפעילות אותה הוא בוחר לבצע, כל עוד הוא אכן מקפיד להתאמן ולא מפספס אימונים.

יחד עם זאת, צריך לדעת כיצד לבצע נכון את הפעילות על מנת לשמור על הגוף והשרירים. אם מבצעים את הפעילות באופן שאינו נכון לא רק שהפעילות לא תתרום לכושר ולבריאות, היא אפילו עלולה להזיק לגוף וכמובן שזהו מצב שאף אחד אינו מעוניין בו. ענף שלם במדעי הספורט והכושר הגופני מוקדש לתחום של הימנעות מפציעות ספורט ומדובר בעצם בשמירה והקפדה על כמה עקרונות חשובים שצריכים ללוות כל אחד שמתאמן במשך כל דקה ודקה מהאימון שלו.

מה לעשות כדי להימנע מפציעות ספורט?
לכל אימון גופני יש סדר פעולות אשר חשוב מאד לשמור עליו, גם אם מדובר בכמה אימונים או בשילוב של כמה ענפי ספורט, כמו לדוגמא בזמן אימוני טריאתלון. חשוב מאד להקפיד על ביצוע חימום אשר ייתן לכל שריר ושריר לבוא לידי ביטוי, על החימום להיות מספיק ארוך על מנת לאפשר לשריר להיכנס לפעולה עמוקה והמשכית ולהכין אותו לקראת לב האימון. כדאי שהחימום יכלול הן הכנה מהירה (כמו ריצה או הליכה מהירה, למשל) וגם מתיחות ארוכות ועמוקות אשר יאפשרו לשריר להתגמש לקראת תחילת הפעילות המרכזית.

במהלך האימון חשוב מאד להיות קשובים לגוף ולשרירים ולא לנסות לבצע יותר פעולות ממה שהגוף מסוגל. כל ניסיון לעשות יותר תרגילים או תרגילים מהירים או קשים יותר עלול להסתיים בנזק יותר מאשר בתועלת ולכן, למרות שלעיתים ישנם מטרה ויעד להציב – עדיף להתקדם אט אט.

שימוש בשעון דופק יכול לסייע מאוד ולעזור לנו לוודא שאותו אימון גופני נעשה בטווחים שהגדרנו לעצמנו ואנו לא מתאמצים מעבר למה שהוגדר לנו על ידי המאמן. ישנשעוני דופק חכמים אף יותר אשר מראים לנו כמה זמין ייקח לנו להתאושש לאחר כל אימון.

החשיבות של ביצוע מתיחות בסיום האימון
אי אפשר פשוט לעצור את האימון ולהמשיך בשגרה. לאחר סיום האימון חובה לעצור, לאפשר לגוף לחזור לקצב השגרתי של פעימות הלב וכמובן ללגום מעט מים. תפקידן של המתיחות הוא לסיים את האימון מבחינת השרירים אשר לקחו בו חלק פעיל ולאפשר להם את ההתמתחות האחרונה שלאחריה הם ישובו למקומם ולמצבם הטבעי עד האימון הבא.

הקפדה על עקרונות אלה תסייע הן בהעלאת הכושר הגופני והן על שמירת הגוף והשרירים. בכל מקרה שבו לא בטוחים שהפעילות מבוצעת באופן נכון כדאי לפנות אל המאמן ולבקש את עצתו המקצועית.

 

דן אלתרמן

דן אלתרמן

www.altermans.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital