השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
זקוקים לחנות מחשבים איכותית עם שירות התקנות מקצועי ואמין? פתרונות מחשוב וסלולר לבית ולמשרד. LP מחשבים לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter

כיבוש היעד הנכסף: פרק ראשון בטרילוגיה - חציית אנגליה ריצת 111 קילומטרים

מאת: 
אלון הירש
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
13.03.16

לפני 16 שבועות התחלתי את מסעי הפרטי לעמוד באתגר שונה שטרם עשיתי, אמנם 6 מרתונים היו מאחורי וחצי איש ברזל, אך מול האתגר אודותיו אספר מיד, טרם ניצבתי.

אחי מור, הצעיר ממני ב- 5 שנים, שוהה בארה"ב כבר 20 שנה ומתאמן בקבוצת רצים, המתמחה בריצות אולטרה (הוא עצמו עשה מספר מרתונים לא מבוטל). מור, העלה בפניי את העובדה כי החליט לקחת חלק בתחרות האולטרה, הכוללת את חציית אנגליה באזור הצר ביותר שלה, למרחק 111 ק"מ. מאחר ומור סובל ממחלת הסוכרת, אחותי ואני הבענו את דאגתנו בפניו, אך הוא היה נחוש ועקשן כפרד.

בד בבד עלה במוחי רעיון משוגע: להיות צמוד לאחי היקר בזמן שהוא עומד באתגר וכך גם לחגוג את בואי למחצית השנייה של המאה. בתאריך ה- 16 בנובמבר 2015 יצאתי לדרך הארוכה לכיבוש היעד, שנראה קשה אך בהחלט אפשרי. חלפו כאמור שבועות רבים מאז אותו שבוע ראשון, בו גמעתי 50 קילומטרים (מזה 29 שנים לא ירדתי את ה- 50 ק"מ בשבוע) בתכנית האימונים שאמורה להביאני למטרה.

 

פיסגה ראשונה בהכנותיו. אלון הירש במרתון וחצי.
פיסגה ראשונה בהכנותיו. אלון הירש במרתון וחצי.

מאותו הרגע הגברתי בכל שבוע את מספר הקילומטרים, כאשר קצב הריצה יורד מ- 4:00-4:30 דקות לקילומטר (קצב אליו הייתי רגיל למעלה ממחצית מחיי) לקצב של 6:00-5:30 דקות לקילומטר. לפני מספר שבועות הגעתי ל- 4 שעות של ריצה רצופה ובסוף השבוע האחרון הגעתי לפסגת האימונים הראשונה והיא- מרתון וחצי - 63 קילומטרים.

בשעה 04:40 יצאתי בחשכת הלילה של פארק הירקון לריצת 21 קילומטרים, כספתח לכיבוש האתגר שתכננתי ליום זה. מלבד קבוצות השיכורים לאורך הירקון חשתי שמח ומאושר, חיכיתי בקוצר רוח להיפרד מהלילה ולפגוש את עשרות האלפים הממתינים לזינוק במרתון. ממש עם בואי פגשתי את ידידתי אדית, שתכננה לרוץ את המרתון בזמן של 5 שעות, מה שמאוד התאים לתכניתי.

המרתון יצא לדרך והרגשתי כי לראשונה בחיי אינני מתחרה אלא מחפש רק את שעות הריצה שיעניקו לרגליי "שעות ריצה". אחרי שגמעתי מחצית המרחק (31 קילומטרים) חשתי נפלא, אולם בשלב זה היו לי צרות אחרות: שריריה של אדית, זוגתי לריצה, החלו לבגוד בה ולהיתפס, אחרי גיחה קצרה במסעדה ליד תאטרון הבימה, היו באמתחתי מספר שקיות של מלח, אותן בלעה אדית בשקיקה כדי להקל על המצב. ואכן אחרי מספר קילומטרים, קיבלתי דיווח כי היא חשה בטוב. לקו הסיום הגענו אחרי 7 שעות ו- 8 דקות.

אסכם ואומר כי חשבתי שיהיה קל יותר. האתגר העומד מנגד ידרוש ממני התאמות מתובנות שלמדתי מהאירוע, אך התרוממות הרוח בה חשתי עם סיום הריצה הייתה כמו לכבוש את האוורסט. בנסיעתי צפונה לא חדלתי מלחייך, נוכח העמידה באתגר וכמובן מתחושת "הכאב הנעים", אותו מכירים כל אלו שכבר עברו ריצת אולטרה.

ולהלן מספר תובנות לסיום:
1. אמנם קשה לי להתמיד ב- 4 דקות לקילומטר אך לא שיערתי כי לרוץ 6 דקות לקילומטר זה קשה שבעתיים.
2. עובדה מפתיעה ביותר היא שכאבים שחשתי מידי פעם בשרירי הסובך, באימוניי לאורך השנים הרבות, נעלמו כלא היו בקצב ריצה של 125 פעימות בדקה ברוב אימוניי.
3. הפכתי במהלך האימונים הארוכים ל "לתולעת ספרים". תשאלו הכיצד? בזכות אפליקציית הספרים הקוליים. העברתי את הזמן בשמיעת ספרים מרתקים עד כדי כך שלעתים מצאתי עצמי בנקודה מסוימת מבלי לשים לב לזמן או למרחק שעבר.
4. אציין כי אפשר גם להיות שבע ואף ליהנות משתיית ג'לים רבים, לזכותם של חבריי- אבי אלחרר ומשפחת מוסרי, שדואגים למלא את תיק האימונים שלי בג'לים מחברת GU לאורך כל תקופת האימונים.

בעוד 16 שבועות אעמוד על קו הזינוק באנגליה, אך לפני כן אשמח לדווח לכם בעוד 8 שבועות, אחרי שאעבור את 80 הקילומטרים המשמשים כפסגת אימונים שנייה בדרך לאנגלייה.

 



אלון הירש
מאמן בכיר מטעם ה- ITU (איגוד הטריאתלון העולמי)
מאמן נבחרת ישראל לשעבר, משמש כיום כמאמן הראשי בקבוצת טריאתלון גליל עליון
hirsha65@gmail.com

 

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital