כדורגל: לא לעצור באדום

עירוני קרית שמונה תתארח הערב אצל הפועל ת”א עם תקוות לזכות בניצחון חוץ שלישי רצוף, על אף הסגל החסר.

לאחר סופ”ש לא קל שעבר עליה, במהלכו הנהלת המועדון השעתה את לוסיו מרינאו – בעקבות פגיעה אלימה באורי דהן לאחר המשחק מול הפועל חדרה, ולאחר ששניים משחקניה – סמואל בראון ויובל לוין אובחנו כחיוביים לוירוס הקורונה, תתחיל הערב עירוני קרית שמונה, שמדורגת במקום השביעי, את השבוע החדש במשחק חוץ מול נועלת הטבלה, הפועל ת”א (20:00, אצטדיון בלומפילד – יפו, שידור בערוץ 51), עם תקוות לזכות בניצחון חוץ שלישי ברציפות – ואם אפשר, גם הפעם לשמור על רשת נקיה. ניצחון יחזיר את קרית שמונה למקום החמישי עם יתרון נקודה ומשחק חסר בהשוואה למכבי נתניה וישווה את מספר הנקודות של הקבוצה הצפונית לזה של הפועל באר שבע – ששיחקה משחק אחד יותר ממנה. הפסד או תוצאת תיקו לא יגרמו לירידה במיקום, אך ייתנו להפועל חיפה ובית”ר ירושלים אפשרות להיצמד.

עירוני קרית שמונה תחסר את שלושת השחקנים המוזכרים בפתיח הכתבה. במשחקים הקודמים שקרית שמונה חסרה את אחד משלושת שחקני הקישור הקבועים (יואב הופמייסטר מול הפועל חיפה, רועי קהת מול בית”ר ירושלים) – בחרו קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה לעלות במערך התקפי, שהוריד את סקו טורה מעט אחורה וסלל את דרכו של מוחמד שאקר לשלישיית ההתקפה. הפעם אדריאן רוצ’ט צפוי לפתוח בחוליית הקישור יחד עם רועי קהת ויואב הופמהייסטר, מוחמד שאקר צפוי לעלות בשלישיה התקפית שתכלול גם את סקו טורה ויוג’ין האנסה. זיו מורגן, שעלה כמחליף בפתיחת המחצית השניה של המשחק מול חדרה, צפוי לעלות בהרכב כמגן שמאלי.

יבקיע גם היום? יוג’ין האנסה במשחק מול הפועל חיפה (צילום: פושקו)



הפועל ת”א, שחיזקה את סגלה במספר שחקנים עם רקורד מוכח, תקווה לזכות בניצחון שני ברציפות ובתקווה שהוא יעזור לה לקפוץ מול הקו האדום. הפועל ת”א תגיע למשחק בסגל מלא. בהרכב צפויים לעלות שני “אקסים” של קרית שמונה – הבלם איאד אבו עביד והקשר דן אייבינדר, בהחלט שחקני מפתח כל אחד בעמדה שלהם, כשבעמדת הקישור חשוב לציין גם את עומרי אלטמן – הברומטר של הקבוצה. בחלק הקדמי גם הפועל ת”א צפויה לעלות עם שלישייה התקפית, עם לידור כהן ואושר דוידה הפעלתנים בכנפיים ועם גיל יצחק במרכז. ההתקפה של הפועל ת”א כבשה 9 שערים בלבד העונה, אך שליש מהם הובקעו בשני המשחקים האחרונים.

מבחינת חומר השחקנים העכשווי, מדובר בשתי קבוצות די שקולות ברמתן. מה שעשוי לעשות את ההבדל במשחק הערב, זו הדומיננטית במרכז המגרש, איכות היציאה להתקפות מתפרצות וכמובן הסיומת ליד השער. שתי הקבוצות לא הבקיעו הרבה שערים העונה ולכן צפוי תרחיש של משחק שלא יובקעו בו יותר משני שערים. לשתי הקבוצות שוערים ליטאים – ברטקוש מהצד הצפוני ושטקוס התל אביבי, שניהם שוערים מהטובים ביותר בליגה – בהחלט אתגר לשחקני ההתקפה משני הצדדים.

לא להיות שאננים, בגלל התפוקה הנמוכה של התקפת הפועל ת”א. שחקני הגנת קרית שמונה (צילום: פושקו)