חולצו במסוק מתוך נחל יהודיה

זוג מטיילים סטה ממסלול ההליכה בנחל יהודיה בגולן, וחולץ באמצעות מסוק של חיל האוייר על ידי יחידת חילוץ גולן וצוות מיחידה 669.

סטייה ממסלול הליכה בנחל יהודיה הסתיימה בחילוץ מורכב באמצעות מסוק. זה קרה אתמול בנחל יהודיה, כאשר זוג מטיילים, גבר ואישה בשנות ה 30 לחייהם, מהקריות, אשר טיילו בשמורה במסגרת עצמאית, סטו מסיבה לא ברורה מן המסלול המסומן.

מתנדבי משטרת ישראל מיחידת חילוץ גולן הגיעו למקום והבינו שאין מנוס וחייבים לבצע חילוץ באמצעות מסוק.  המסוק העביר את אנשי צוות טיפוס גלישה וחילוץ של יחל”ץ גולן לגדה הדרומית של הנחל בכדי שיקימו עמדות גלישה לחילוץ. במקביל צוות של היחידה עשה את דרכו לעברם בערוץ הנחל. 

לאחר שאנשי יחידת חילוץ גולן הונחתו בגדה הדרומית, יחד עם צוות של יחידה 669, הם הצליחו להגיע אל המטיילים, ולהכין אותם לחילוץ באמצעות המסוק. פראמדיק של היחידה בדק את המטיילים, והתברר שהם היו קצת מיובשים, והתאוששו יחסית מהר.

לאחר מכן הוטסו המטיילים באמצעות המסוק לצידו הצפוני של הנחל, ומשם הם התפנו באופן עצמאי. המקרה למרבה המזל נגמר טוב, אך הצריך חילוץ יקר ומורכב. ולכן שולחים מיחידת חילוץ גולן מסר לכל המטיילים: “טיילו אך ורק במסלול המסומן. סטייה מן המסלול עלולה לסכן אתכם”.