הכל בגלל חרוז קטן

חרוז קטן, דמוי פנינה, חולץ מאפה של פעוטה בת 3 במרפאת צפת מרכז של כללית

אב מודאג הביא את בתו בת ה – 3 למרפאת צפת מרכז של כללית והתלונן בפני ד”ר ליאוניד ליבשיץ, מומחה ברפואת אף אוזן גרון, כי הוא מרגיש שלבתו יש גוף זר באף.

לדברי ד”ר ליבשיץ “ילדים מטבעם סקרנים ואוהבים לדחוף גופים זרים לאפם. לאחר בדיקה קצרה, הצוות ואני הבחנו בתוך אפה של הילדה בחרוז קטן, דמוי פנינה. מכיוון שהחרוז היה קרוב לקצה האף, הצלחנו לשלוף אותו בקלות ולא היה צורך לפנות את הילדה לבית החולים”.

במקרים מסכני חיים ילדים מופנים מיידית למיון ילדים מכיוון שחלק מהחפצים מסוכנים ודורשים התערבות והוצאה מידית של הגוף הזר בחדר ניתוח.

“בתקופה זו הילדים נמצאים הרבה בבית, אין מסגרות ויש להם יותר זמן פנוי. אנחנו חוזרים על ההמלצות, כל מי ששומר על ילדים קטנים ופעוטות, לא להוריד מהם את העיניים. הקפידו על סביבת בית בטוחה. יש להרחיק מהישג ידם של הילדים חפצים קטנים וחדים וכל חפץ שניתן להכניס לפה או לאף” הסבירה ד”ר ז’נה מילשטיין, מומחית ברפואת ילדים.

מרפאת צפת – שירותי בריאות כללית

“לשמחתנו, במקרה זה המצב היה שונה והילדה שוחררה לביתה לאחר זמן קצר. הסבירו לילדים לא להכניס חפצים לפה ולאף על מנת שלא יבלעו או ישאפו את הגופים הזרים. חשוב ללמד אותם את הסכנות. העיקר שיהיו בריאים. אנחנו כאן בשבילכם” סיכם ד”ר ליבשיץ.