הכלבה אותרה ונפתחה חקירת משטרה

הכלבה שתקפה באופן קשה תושב קצרין בגינת הכלבים בישוב אותרה לבסוף והמשטרה פתחה בחקירת האירוע

במוצ״ש כלבה תקפה תושב בגינת הכלבים בקצרין. התושב פונה לבית חולים והועבר לתל השומר בגלל החמרה במצבו. בעלת הכלבה שנמלטה מהמקום, אותרה, ולאחר מכן גם הכלבה אותרה

המועצה המקומית קצרין פנתה אל התושבים שהיו עדים לאירוע למסור מידע. עוד נאמר בהודעת המועצה מדובר באירוע חמור מאוד עם תוצאות קשות מאוד. המועצה פעלה בשיתוף פעולה עם השירות הווטרינרי האזורי והמשטרה.

גינת הכלבים בקצרין מאפשרת לבעלי הכלבים להגיע למקום בו אפשר לשחרר את הכלב מהרצועה ולתת לו לרוץ חופשי ולשחק עם כלבים אחרים. פה ושם יש מריבות בין הכלבים, אולם האירוע שהתרחש במוצאי שבת הוא חריג מאוד.

בעלי הכלבים אחראים לכלביהם גם בגינת הכלבים. אם בעל כלב יודע שכלבו מסוכן, עליו להימנע מלשחרר אותו בגינת הכלבים, או לפחות להתקין בפיו מחסום. עדיין לא ברור האם בעלת הכלבה שתקפה במוצ”ש ידעה שהכלבה שלה אכן מסוכנת ומסוגלת לתקוף באופן כה אלים.

הכלבה היא מגזע קאנה קורסו (Cane Corso) גזע כלבים זה פותח באיטליה ככלב רועים ששמר על עדרי הבקר מפני זאבים. כלבים אלה הם בעלי מגוון רחב ונדיר של תכונות שונות ואינטליגנציה יוצאת דופן, שאפשרה להם להיות בחוץ כלב עבודה מעולה, ובבית כלב עדין וסובלני כלפי כל בני המשפחה.

כלב מגזע קאנה קורסו, צילום: קלאודיו דומיציאני

לא מדובר איפוא בגזע כלבים מסוכן באופיו, אך בשל גודלו וכוחו הוא יכול לגרום לפציעה קשה, אם הוא אכן תוקף. לעיתים כלב יכול לפרש באופן לא נכון התנהגות של אדם, ולחשוב שהוא מסכן את בעליו, וזה יכול להביא לתקיפה אלימה.

גינת הכלבים היא מפגש אקראי של כלבים שלא נמצאים ביחד בדרך כלל. אין היררכיה כפי שקיימת בלהקה של כלבי בר, לכן יש לעיתים מאבקי כוח, וכשהכלבים במצב רוח אלים הם עלולים לתקוף גם בני אדם.