זקוקים לחנות מחשבים איכותית עם שירות התקנות מקצועי ואמין? פתרונות מחשוב וסלולר לבית ולמשרד. LP מחשבים לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
כל המשקאות עליהם אתם רק חולמים במבחר עצום ובמחירים ממש נמוכים. כולם זורמים ליין בעיר קריית שמונה!
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter

ההמראות והנחיתות משגעות אותנו

מאת: 
אבנר לוטן
בשם: 
צילום: תקשורות יחסי ציבור
תאריך: 
02.07.20

תושבי קיבוץ מחניים מתלוננים על מטרדי הרעש שנוצרים עקב פעילות בית הספר לטיסה שפועל בשדה התעופה הסמוך. במשרד התחבורה אומרים שאין בפעילות הזאת חריגה מתנאי הרישיון של שדה התעופה.

שדה התעופה ראש פינה, שנמצא צמוד לקיבוץ מחניים, ידע ימים יפים יותר בהם היו טיסות סדירות למרכז הארץ כמה פעמים ביום. מאז שנסגר שדה דב בתל אביב ב-1 ביולי 2019, בוטלו הטיסות הסדירות בקו תל אביב ראש פינה. 

אולם, למרות ביטול הטיסות הסדירות, הפעילות בשדה התעופה לא פסקה. השימוש העיקרי כיום בשדה הוא של בית הספר לטיסה השייך לאקדמיה לטיס מסחרי CAA. האקדמיה לטיס החלה לפעול בשדה בחודש מרץ 2019. נשיא האקדמיה הוא הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל', דן חלוץ. 

האקדמיה פעלה קודם לכן בשדה התעופה הישן של אילת, עם סגירתו והמעבר לשדה התעופה החדש רמון, הנמצא כ-20 ק"מ צפונית לאילת, נוצרה בעיה. שדה התעופה רמון, בניגוד לקודמו, הוא גם שדה תעופה בינלאומי, שחייב לתת עדיפות לטיסות מסחריות, ולכן לא ניתן להפעיל בו את בית הספר לטיסה.

כדי להמשיך להפעיל את בית הספר לטיסה היה צורך למצוא שדה חלופי, והשדה בראש פינה נמצא מתאים לצרכים, כי ממילא הפעילות בו דלה ביותר. המעבר לשדה התעופה בראש פינה התקבל תחילה בברכה על ידי ראשי הרשויות באזור, ובמעמד אירוע חשיפה שהתקיים במרץ 2019 השתתף גם יו"ר אשכול הרשויות גליל מזרחי גולן, בני בן מובחר.

אולם כעת, לאחר שבית הספר פועל יותר משנה, התברר שפעילותו יוצרת מטרד לא קטן עבור תושבי קיבוץ מחניים. "בניגוד לטיסות הסדירות, שבהם היה מספר מצומצם של המראות ונחיתות, עכשיו זה כל הזמן בלי הפסקה", אומר תושב הקיבוץ. "אלה שגרים בצד הדרום מערבי של הקיבוץ, הבתים שלהם ממש נושקים למסלול, והרעש הוא בלתי נסבל. כל הזמן מטוסים ממריאים ומטוסים נוחתים, זה מתחיל כבר בשבע בבוקר". 

התושבים התלוננו על המטרד בפני ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, והוא פנה במכתב לשרת התחבורה, מירי רגב. זלץ אומר שבמשך שנים המועצה בראשותו מנסה לקדם שדרוג של שדה התעופה, כדי שיתאים לטיסות מסחריות בינלאומיות, אך שום דבר לא זז. 

זלץ יודע שפתיחת שדה התעופה לטיסות בינלאומיות עלולה להוות מטרד, אך אומר: "למרות אי הנוחות שעלולה לגרום תוספת הפעילות, יש בה ערך מוסף ממשי שאפשר ונכון עבורו לקדם את הרעיון ולשכנע את תושבי הגליל, בעיקר את אלו הגרים סמוך לשדה בחשיבותו".

לעומת זאת הפעילות של בית הספר לטיסה, לטענת זלץ, לא תורמת דבר לאזור, והוא מוסיף: "אין במעבר בית הספר לכאן, שום ערך מוסף של תיירות, כלכלה או כל תחום אחר. יש בו מטרד של רעש, של זיהום אוויר, של פגיעה בצפרות ועוד". 

במשרד התחבורה אומרים בתגובה: "תכנית המתאר לשדות תעופה. התת"ל קובעת כי שדה התעופה ראש פינה ישמש לטיסות מסחריות, טיסות סדירות וטיסות שכר פנים ארציות.

"תכנית המתאר המפורטת לשדה התעופה מצויה בשלבים מתקדמים. עם העברת התכנית להערות והשגות, תוכל המועצה האזורית גליל עליון להגיש את השגותיה לתכנית, ואלה יבחנו על ידי הות"ל.

"אין בפעילות בית הספר לטייס בשדה התעופה ראש פינה כל חריגה מתנאי רישיון ההפעלה של שדה התעופה ומההוראות של רשות התעופה האזרחית (רת"א)".


 

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital