הגעתי לכאן כדי לנצח

אביטל צוובנר, כדורסלנית קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, השתלבה מצוינת במדי הקבוצה – אליה הגיעה אחרי מספר תחנות בליגות הבכירות. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית החודש”.

*. כל התמונות צולמו ע”י לילך וייס מטעם המדיה של איגוד הכדורסל

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, שמודרכת ע”י זיו ברתנא, פתחה את העונה ברגל ימין, עם ארבעה ניצחונות ליגה בהפרשים גבוהים על קבוצות ששובצו עמה בבית הצפוני של הליגה הלאומית. הקבוצה הגלילית נחשבת לקבוצה ברמה גבוהה הרבה יותר מהרמה הממוצעת של הקבוצות בליגה והיא מתכוננת לבאות, שכן בסיום שני סיבובי הליגה בבית הצפוני ובבית הדרומי, יעפילו ארבע הראשונות מכל בית לבית מרכזי, שבו כל אחת מהקבוצות תמשיך עם מספר הנקודות שצברה בבית המוקדם ובתום סיבוב אחד של ליגה פנימית – שתי הראשונות יעפילו לסדרת גמר סל של הטובה משלושה משחקים.

מכוונות גבוה. שחקניות קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, יחד עם המאמן זיו ברתנא (מימין) והמנהל עוז אוחנה



הפועל גליל עליון נבנתה העונה מחדש ועברה רענון משמעותי בסגלה. אחת מהשחקניות הבולטות שצורפו והשתלבו בצורה מצוינת בקבוצה היא הפורוורדית, אביטל צוובנר בת ה-25, שהגיע ממכבי רעננה מליגת העל. צוובנר עברה דרך ארוכה בכדורסל. בגיל 12 היא החלה לשחק בחוג כדורסל באליצור בית שמש, המייצגת את העיר שבה גרה בילדותה ובנעוריה. התחנה הבאה הייתה מחלקת הכדורסל של הפועל מטה יהודה, משם למחלקת הנערות של אס”א ירושלים ומשם היא המשיכה לקבוצת הנשים – ואף שיחקה במסגרת “הכרטיס הכפול” במדי הקבוצה מהבירה בליגת העל ובמדי מכבי תל כביר מהלאומית. בהמשך הספיקה לשחק בבני יהודה ת”א בליגה הלאומית, בהפועל פ”ת מליגת העל, בא.ס רמת השרון – בקבוצה מהלאומית ולאחר מכן בקבוצת המועדון בליגת העל ובעונה שעברה שיחקה במכבי רעננה מליגת העל.

בעונה הזו אביטל צוובנר החליטה לעלות צפונה ולהצטרף להפועל גליל עליון, ששמחה מאוד על השתלבותה המוצלחת של השחקנית המוכשרת בקבוצה, כפי שמתאר עוז אוחנה, מנהל הקבוצה: “אביטל עשתה מעבר לגליל בשנת קורונה וזה לא דבר שמה שבכך. אביטל שחקנית מצוינת שעשתה התקדמות גדולה בשנים באחרונות ואנחנו שמחים שהיא איתנו. יש לה אופי ממש טוב. מבחינה מקצועית היא מאוד ורסטילית – ניחנת בחוכמת משחק, יכולה לשחק עם הגב לסל, לקלוע מחוץ לקשת, להוביל כדור. היא טובה בכל פרמטר ובהחלט מוסיפה לנו המון”. אחרי מילים כאלה לנו יש את כל הסיבות להעניק לאביטל צוובנר את תואר “ספורטאית החודש” ולארח אותה לראיון.

חיבור מיידי מוצלח בין שני הצדדים. אביטל צוובנר



אביטל, מה הביא אותך צפונה לליגת הלאומית, אחרי עונה בליגת העל?

“קיבלתי הצעה ייחודית מזיו ברתנא – שהתקשר אלי והציע שאגיע להתרשם ממה שיש לגליל להציע. זה היה בשלב שעדיין לא ידענו מה יהיה עם הליגות. זיו אמר, שבגליל רוצים קבוצת צמרת וישמחו שאצטרף. התוכנית הייתה להביא כמה בנות שיגורו בגליל וישלבו עם הכדורסל לימודים ועבודה ויתקדמו בקריירת המשחק שלהם. ההצעה של זיו קרצה לי. כבר בגיל נערות – ככשיחקתי מול הקבוצה המקבילה של הגליל, שבה שיחקו בנות השנתון שלי, דרור מייברג ונועה רודה,  אפשר היה להבחין ולהרגיש שגליל זו קבוצה מיוחדת – קבוצה שהיא משפחה וכולם מלוכדים. הגעתי לכאן והתרשמתי מאוד לטובה והחלטתי להצטרף לקבוצה. אני שמחה על המהלך שעשיתי”.

איך החיים בצפון?

“אני מתגוררת בקיבוץ הגושרים. הכל שונה לגמרי ממה שהכרתי. מעולם לא גרתי בקיבוץ. הנופים כאן מדהימים. מרגישים שזה חבל ארץ שונה ממקומות הארץ. הכל כאן בקצב רגוע ואיטי. מאוד נחמד, האנשים סופר נחמדים. אני משלב עבודה מהבית בתחום המכירות בהייטק ומצאתי לי כאן את השילוב האידיאלי לכדורסל ועבודה. הגעתי לקבוצה עם בנות מדהימות, את חלקן הכרתי קודם. עם עמית גור גדלתי באס”א ירושלים, עם ירדן גוט שיחקתי בהפועל פ”ת. אני מאוד אוהבת כאן את הבנות. יש חיבור טוב ואין אגו. הבנות משחקות אחת בשביל השניה,  העיקר שהקבוצה תנצח.  אני מאוד אוהבת את הקבוצה, מוקירה את היחס המדהים של ההנהלה עם עוז אוחנה, יריב בן עמי ומיכל חן – שנמצאים תמיד כאן בשבילנו. מאוד   התרשמתי מזיו ברתנא. שמעתי עליו הרבה דברים טובים, אני שמחה שהדברים התבררו כנכונים. הוא מאוד משקיע בשחקניות. הוא לא מגיע עם סטופר לעבודה, נותן המון מהזמן שלו לטובת הקבוצה, מתי שאני צריכה אימון אקסטרה ואימון קליעות יש את התנאים לכך”.

איך השפעות התקופה הממושכת של משבר הקורונה באו לידי ביטוי בהתנהלות שלך?

“אין ספק, שהכל שונה ביחס לעונות קודמות. לאורך השנים התרגלתי לסיים עונה באפריל, לעשות חודש הפסקה ואחרי זה להתחיל לעבוד לקראת העונה החדשה. העונה זה היה הרבה יותר קשה, בגלל הסגרים וההגבלות. עבדתי המון באופן עצמאי, כדי להגיע מוכנה לעונה הזו. בתקופות של הקפאת האימונים קיבלנו תוכניות עבודה עצמאיות מאוד מפורטות ומקצועיות מזיו, עשינו גם אימוני זום. בגדול, אני מרגישה טוב ושהסרתי את רוב החלודה שנוצרה כתוצאה מהשינוים”.

התחלתן את העונה בליגה שאתן בפער משמעותי על האחרות. איך אתן מצליחות לשמור על דריכות ואנרגיות לקראת המשחקים?

“אנחנו לא באות שאננות ולא מזלזלות. קודם כל, מהמקום של כבוד ליריבות ושנית, אנחנו יודעות שאם לא נבוא כמו שצריך למשחק כזה או אחר – יכולה לבוא יריבה מסוימת ולהתפוצץ עלינו ולנצח. חשוב לנו מאוד לסיים את הבית הצפוני עם מאזן נטול הפסדים ולהגיע לבית המשולב בשיא הכח והאנרגיה. אנחנו יודעות ששם זה יהיה סיפור שונה ולכן צריכות לעבוד קשה ולהגיע מוכנות”.

מה המטרות שלך להמשך הדרך?

“אם היית שואל אותי לפני שנתיים, הייתי עונה שאני בדרך לשחק מחוץ לישראל – בקולג’ או באירופה. לפעמים לחיים תוכנית משלהן. התחלתי לעבוד בחברת הייטק במחלקת מכירות ועשיתי איזשהו שינוי בסדרי העדיפויות שלי. לטווח הקרוב המטרה שלי לעזור לקבוצה לזכות באליפות. לטווח הרחוק יותר  אני מקווה לשוב לליגת העל, הלוואי שזה יהיה עם הגליל. אני שואפת להיות שחקנית מובילה בלגת העל – ואולי בהמשך לצאת לשחק מעבר לים”.

רוצות לשוב עם הגליל לליגת העל. ירדן גוט ואביטל צוובנר