זקוקים לחנות מחשבים איכותית עם שירות התקנות מקצועי ואמין? פתרונות מחשוב וסלולר לבית ולמשרד. LP מחשבים לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
מגוון מבצעים והנחות במיוחד לגולשי וספורטאי גליל עולה. סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
Dr. Cell - מעבדה סלולרית לתיקון טלפונים סלולריים וסמארטפונים וחנות אביזרים
view counter
מדרסי העטלף
view counter
צ'יז פיצה - Cheese Pizza
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
וויקסר - פיתוח ובניית אתרים לעסקים, יזמים, עצמאים
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
רהיטי החושן
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
כנאפה בקריה קריית שמונה
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
דף חלק - החנות הגדולה בצפון לציוד בי"ס וציוד משרדי
view counter
פיצה קמפינו
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter

הגורמים העיקריים לפציעות ספורט

מאת: 
רונית שקד
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
16.06.13

 1900-72-90-92 שלוחה 71


מציאות חדשה בנושא מניעת פציעות ספורט, התאוששות מהירה מפציעה והשגת מטרת העל.

פציעות ספורט בדרך כלל נגרמות כתוצאה מהפעלת עומס מעבר ליכולת העמידה של רקמת השריר, רקמת החיבור או העצם. פציעה יכולה להיות אקוטית (הנגרמת כתוצאה ממאמץ חד הגורמת להגבלה מיידית של הספורטאי, כגון: פריצת דיסק, נקע, קרע במיניסקוס, פריקת כתף וכד') או פציעה כרונית הנובעת משחיקה של הרקמות בעיקר באיזור המפרקים עקב מאמץ חוזר ונשנה לאורך זמן (over use).

גורמים עיקריים המובילים לפציעה או שחיקה הם:
• עקת חימצון גדולה ותזונה לקויה
• חימום לקוי לפני תחילת אימון
• התאוששות לקויה לאחר האימון
• עומס יתר (over use) ואימון יתר (over training)
• חבלה אקוטית
• חוסר איזון בין שרירי השלד
• מבנה אנטומי לקוי מולד או נרכש (עקמת, פלטפוס)
דלקות מפרקים, עייפות כרונית (מחלת היאפים), מחלת הנשיקה, פיברומיאלגיה ואסטמה הן חלק מבעיות הנקשרות לפעילות ספורטיבית מאומצת או כזו הנמשכת לאורך שנים רבות.

אם כך כיצד ניתן להימנע משחיקה או פציעת ספורט?

1. עיבדו עם תכנית אימון מקצועית, התייעצו עם מאמן בעל ותק וניסיון בתחום האימון.

2. עיבדו בהתאם לתכנית האימון.

3. הקדישו 10-15 דקות לחימום מלא, גם אם יש לכם רק שעה אחת לריצה.

4. הקפידו על זמן מספיק להתאוששות לאחר האימון (10 דקות גמישות ישמרו על טווח תנועה תקין של השריר ויפזרו את הרעלים שהצטברו בשריר בעקבות תהליך האימון).

5. הקפידו על תזונה מתאימה במהלך תכנית האימון.

6. הקפידו על צריכה קבועה של חומצות שומן חיוניות, נוגדי-חימצון, ויטמינים ומינרלים באיכות גבוהה, בכל יום.

7. הכניסו אמצעי התאוששות בכל שבוע (ג'קוזי, אמבטיות, סאונה, עיסויים, יוגה, הרפיה מנטלית וכד').

8. מיצאו לכם מטפל מקצועי באיזור מגוריכם והקפידו אחת לחודש להגיע לטיפול שאתם הכי מתחברים אליו.

9. כאשר מופיע הכאב הקטן הראשון – הכאב הוא איתות ההזהרה הראשון שיש בעיה. גשו למטפל מסמך שיפתור מיד את הבעיה.

10. אל תהיו "נעולים" על דברים - בידקו באופן אישי כל אמצעי אשר יכול לקדם אתכם ולעזור לכם להגיע למטרה.

במאמרים הבאים כל סעיף יזכה לטיפול מלא, כדי שתוכלו ליישם באופן אישי, אוסיף בכל מאמר גם טיפים ו"טריקים" שאספתי במשך 22 שנות עבודתי בתחום.

 

רונית שקד
LMT, KTT ,ST, LT

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital