האריות של ימית בכל הגזרות

כדורגלני קבוצת נערים ג’ של עירוני קרית שמונה, המודרכת ע”י אילן עזריה ומנוהלת במסירות ע”י ימית זהבי, הוכתרו ביום שני האחרון לאלופי מחוז חוף, תוך שהם מגיעים לרבע גמר הגביע. שמחים לפרגן לקבוצה עם תואר “קבוצת החודש”.

ביום שני האחרון קיבלה ההתאחדות לכדורגל החלטה לסיים את ליגות הבוגרים הנמוכות והליגות הצעירות. ההחלטה הזו למעשה טרפה את הקלפים על העונה הזו ואחת מהמשמעויות הרבות שלה – קבוצת נערים ג’ של עירוני קרית שמונה (שנתון 2005), הוכתרה לאלופת מחוז חוף. הקבוצה עשתה הצלחה גדולה גם במשחקי גביע המדינה והגיעה עד לשלב רבע הגמר, שאמור היה להיערך במהלך החודש שעבר, שמונה ימים לאחר היציאה לפגרה הכפויה. הקבוצה הייתה אמורה בתחילת החודש להמריא לטורניר בינלאומי במדריד, שבוטל עקב התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם.

בכתבה זו אנו שמחים להצדיע לפועלה של “קבוצת החודש” שלנו – שאותה הוביל להצלחה הגדולה המאמן אילן עזריה, שהוביל לאורך השנים לא מעט קבוצות במחלקת הנוער של קרית שמונה להצלחות. עזריה נעזר במנהלת המסורה ימית זהבי, שבנה אופיר הוא אחד מהשחקנים המרכזיים בחלק הקדמי. ימית זהבי מלווה את הקבוצה מתחילת דרכה בשנתון טרום א’ ועושה את תפקידה בהתנדבות ובמסירות מלאה, תוך יצירת אווירה חברתית מצוינת ורתימת הקבוצה מעת לעת לפעולות למען הקהילה.

צוות אליפות. אילן עזריה וימית זהבי

ליגה – חוגגים על החוף
הקבוצה שיחקה העונה במחוז חוף – שזו ליגת האיכות השניה בטיבה של אזור הצפון וליגת האיכות השלישית בטיבה מכלל ליגות השנתון. הקבוצה הוליכה את הטבלה כבר משלב מוקדם של העונה. ב-20 המשחקים הראשונים מאזנה היה נטול הפסדים ועמד על 16 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו. במשחק האחרון לפני היציאה ל”פגרת הקורונה” נחלה הקבוצה הפסד ראשון – 4:2 במשחק החוץ מול מכבי אחי נצרת, סגניתה, במשחק שלטענת קרית שמונה היא סבלה מהחלטות שיפוט, שהשפיעו על תוצאת המשחק. זה היה ההפסד היחיד של קרית שמונה בעונה הזו, שאותה היא מסיימת עם 82.5 אחוזי הצלחה, כמות מרשימה של 95 הבקעות (ממוצע של כ-4.5 שערים למשחק) ו-19 ספיגות. שלושה שחקנים סיימו את העונה הזו עם מספר דו ספרתי של שערים: ג’ואן חלבי הוכתר למלך שערי הליגה עם 38 הבקעות, אחריו ברשימת מבקיעי השערים בקבוצה – אופיר זהבי עם 19 שערים ואיתי תורג’מן עם 16 שערים.

שווים ליגה בכירה יותר. קבוצת נערים ג’ של עירוני קרית שמונה

גביע – הכניסו את השרון לשיגעון
ההצלחה הגדולה של הקבוצה וההוכחה שאלמלא המיקום הגאוגרפי שלה היא הייתה יכולה להשתלב בליגת מחוז שרון – שזו ליגת האיכות הראשונה בטיבה של קבוצות הצפון, קיבלנו במפעל גביע המדינה – שבו משחקות קבוצות מכל הליגות ומכל רחבי המדינה. לאחר שבשלב המוקדם זכתה בניצחון טכני על מ.כ חוסן ובשלב שלאחריו היא זכתה בניצחון 0:4 במשחק החוץ מול קביליו יפו – שמשחקת במחוז מרכז 2, שנחשב לדי שווה ברמתו למחוז חוף, קרית שמונה ניצבה בפני משוכה מאתגרת במיוחד – משחק חוץ מול הפועל חדרה, מוליכת טבלת מחוז חוף, קבוצה שניתן לשער שהיא בין עשרת הקבוצות הטובות במדינה. “האריות של ימית” התייצבו למשחק, שנערך במגרש הסינטטי בשכונת גבעת אולגה, שמצויה על קו החוף של חדרה, ביום חורפי שבו שררו רוחות עזות במשחק. קרית שמונה נתנה פייט ולא נכנעה. לאחר שהמשחק הסתיים בתוצאת שוויון 1:1 (ג’ואן חלבי העלה את קרית שמונה ליתרון 0:1), המשחק המשיך להארכה ומי שלא נכבשו שערים נפסקה הכרעה בבעיטות פנדלים. הדיפה של השוער אדם לרנר עשתה את ההבדל והעניקה לקרית שמונה ניצחון 9:10 והעפלה לשלב הבא.

“סלפי” של אליפות. ימית זהבי, המאמן אילן עזריה ושחקני הקבוצה בתדרוך

בשמינית גמר הגביע אירחה קרית שמונה את מכבי נתניה – שדורגה במקום החמישי של טבלת מחוז חוף. היה זה יום קר בקרית שמונה, הקבוצות לא היו במיטבן, שערים לא נכבשו במשחק וגם לא בהארכה ומכאן נקבעה הכרעה בבעיטות הפנדלים. קרית שמונה הייתה חדה במיוחד. בסיבוב הפנדלים הראשון שתי הקבוצות כבשו – ג’ואן חלבי הוא זה שכבש לזכות קרית שמונה. בשני סיבובי הפנדלים שלאחר מכן קריית שמונה דייקה פעמיים מהנקודה הלבנה – האחת בזכות שער של ינאי משה והשניה בזכות שער שכבש אריאל אטון, בעוד שהקבוצה האורחת החמיצה פעמיים – פעם אחת הדיפה מרשימה של שוער המשנה של קרית שמונה אדהם אבו סלאח ובפעם השניה החמיצה את המסגרת. את הבעיטה הרביעית לזכות קרית שמונה ביצע בצורה מושלמת ינאי משה, שקבע את תוצאת המשחק – ניצחון 1:4 לזכות קרית שמונה, שהעפילה לרבע הגמר ואמורה הייתה לארח את הפועל באר שבע מליגת המרכז – שזו הליגה החזקה ביותר. אם העונה הייתה ממשיכה כסדרה, העפלה לחצי הגמר הייתה מעניקה למנצחת חוויה גדולה – לשחק באצטדיון הלאומי ברמת גן.

המשך יבוא
קבוצת שנתון 2005 תשחק בעונה הבאה בליגה הארצית של שנתון נערים ב’, שזו הליגה השניה, זו שמתחת לליגת העל. הקבוצה תנסה להמשיך את ההצלחות שלה גם בליגה הזו, שם היא צפויה לשחק בליגה ברמה גבוהה יותר מזו שהיא שיחקה בה העונה. בקרית שמונה כמהים לקבוצת נערים ב’ בליגת העל ומקווים שקבוצת שנתון 2005 תהיה זו שתסלול את הדרך לשם. הקבוצה תצטרך ללמוד מהמקרה של קבוצת נערים ב’ של העונה הנוכחית, שבעונה שעברה זכתה בצורה מרשימה באליפות מחוז חוף, אך העונה אכזבה וכבר בשלב מוקדם של העונה התקבעה כקבוצת מרכז טבלה. עד אשר זה יקרה, לשחקני הקבוצה משאלת לב קטנה: שמשחקי ליגת העל לבוגרים יחודשו והקבוצה תזכה לעשות הקפת אליפות במחצית של משחק הבוגרים.

לעבוד קשה, כדי להיאבק על עליה לליגת העל בעונה הבאה. אילן עזריה ו”האריות של ימית”