האהבה הישנה, זו שחזרה לי…

גיא גדנקן חזר בגדול בשנה האחרונה לעולם הרוגבי. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

קבוצת הגברים של מועדון רוגבי גליל עליון פתחה בשבת האחרונה את עונת 22/23 עם הפסד ביתי במשחק צמוד מול מכבי חיפה, שנערך בקיבוץ עמיר באווירה טובה ולעיני קהל גלילי תומך. במשחק זה נרשם רגע מכונן, כשגיא גדנקן, בן 27 מקיבוץ שדה נחמיה, ענד לראשונה את סרט הקפטן. גדנקן שיחק בנעוריו בקבוצות הצעירות של המועדון וחזר בעונה שעברה בגדול אחרי כמה שנים של התנזרות מרוגבי. כמה בגדול? הוא אפילו הצטרף בהתנדבות לשמש כעוזר של נעמה בדיחי באימון קבוצת הנשים ושל עופר המבורגר באימון קבוצת הנוער, שזכתה באליפות המדינה. גיא גדנקן הוא בהחלט משב רוח מרענן במועדון הגלילי ולנו יש את כל הסיבות להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

הרבה יותר מקפטן. גיא גדנקן



לפני שנגיע לריאיון שערכנו עם גיא גדנקן, אי אפשר בלי כמה מילים מיניב גרטי – מנהל מועדון רוגבי גליל עליון, שיודע לתאר בצורה הכי טובה את התרומה העצומה של גיא גדנקן להצלחת המועדון: “גיא חזר אלינו שנה שעברה אחרי הרבה שנים מחוץ למגרש הרוגבי. מאוד שמחנו שהצטרף, כי הוא מביא איתו הרבה אש ורוח לחימה למגרש. עם הזמן גיא נכנס גם לעזור בעונה שעברה בקבוצת הנוער והוביל אותם ביחד עם עופר המבורגר לזכייה היסטורית באליפות והשנה הצטרף אל נעמה בדיחי בצוות אימון של קבוצת הנשים  -והכל מאהבה למועדון ולמשחק. אני מאוד התרגשתי שנבחר לקפטן – כי זו סגירת מעגל מדהימה לילד שבכל הנערות שלו שיחק רוגבי במועדון,תחת עמירם פורת ז”ל, שהקים מחדש את המועדון לפני עשור, והגיע להיות קפטן של הקבוצה הבוגרת. זה מדהים”. כעת, אפשר להמשיך לריאיון עם גיא גדנקן.

דמות ומופת במועדון הרוגבי גליל עליון. גיא גדנקן



גיא, מה החזיר אותך אחרי הרבה שנים לרוגבי?

הייתי לוחם, השתחררתי משירות צבאי וררצית קצת רגיעה בראש. למען האמת, היה לי קשה לחזור גם מבחינה רגשית ונפשית. הייתי מאוד קשור לעמירם פורת ז”ל, היה לי מאוד קשה לחזור כשהוא כבר לא איתנו. החבר’ה ששיחקו איתי בקבוצת הנוער משכו אותי חזרה. זה לא היה קל, בהתחלה סירבתי, אבל בסוף שוכנעתי. כיף גדול לחזור. רוגבי זה ספורט שבו חייבים אחד את השני, ספורט עם כבוד הדדי שאין באף ענף אחר. אני מאוד שמח על הזכות להיות חלק מהמועדון המיוחד הזה”.

אתה נותן מעצמך לא רק במגרש, אלא גם מהקווים. למה אתה מייחס את זה?

“בגדול, הרבה מאהבה לספורט ולמועדון ורצון לתת מעצמי מה שאני יכול. חונכתי לתרום ולתת. אני מתחבר להדרכה. עשיתי את זה בקיבוץ והדרכתי בעמותת אתגרים. החיבור שלי גם עם נעמה וגם עופר וכן עם השחקנים והשחקניות מצוין. את עופר הכרתי עוד מהימים שבהם שיחקתי בנוער. עם נעמה נוצר חיבור מהיר. היה חדש לי כל העניין של עבודה עם נשים, אבל זה אחלה ואני נהנה מזה”.

איך זה מרגיש לענוד את סרט הקפטן של קבוצת הגברים?


“זה לא רק עניין של תחושות, זה תפקיד שמעלה עוד את רמת האדרנלין, האחריות וההתרגשות. אני משחק מגיל 14, הייתי מהראשונים ששיחקו בנוער של הגליל בגרסה החדשה, כשהמאמן היה עמירם ז”ל. להיות קפטן בקבוצה שהוא שיחק ואימן  עבורי זה מאוד מרגש וכיף”.
איזו קבוצה אנחנו הולכים לראות העונה?

“תהיה לנו קבוצה טובה, שמכוונת כמה שיותר גבוה. חשוב לנו לגייס שחקנים ותורמים, כדי לשמור על הגחלת ולהעצים אותה. אני מאוד תחרותי, שונא להפסיד, אבל לוקח את זה למקומות הנכונים ותמיד מקפיד על הגינות. מאמין שהקבוצה שלנו תעשה דברים יפים העונה וזו הזדמנות טובה לקרוא לקהל לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו ולהתעדכן במועדי המשחקים. זה ספורט מהנה לכל המשפחה. הקהל ייהנה מחווית משחק מהנה, ספורט ג’נטלמני, הרבה בירות בסוף המשחק בהשתתפות שתי הקבוצות והקהל יחד”.

ישמחו לתמיכה מהיציע. שחקני קבוצת הגברים של מועדון רוגבי גליל עליון